MODA

Inditex tanca la línia infantil de Massimo Dutti per potenciar Zara Kids

La multinacional gallega ha ofert a la plantilla afectada, entorn d'una vintena de persones, el canvi a la filial especialitzada

pabloisla

pabloisla

2
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

Inditex preveu tancar la línia infantil de Massimo Dutti i concentrar la divisió de moda per als més petits a Zara Kids. Amb l’objectiu d’optimitzar oferta comercial i costos, el gegant tèxtil Inditex ha decidit abandonar la moda per a nens de Massimo Dutti, que comportarà el traspàs de professionals entre una ensenya i una altra.

La companyia fundada per Amancio Ortega i el president del qual és Pablo Isla desitja traslladar càrrega al seu vaixell insígnia, Zara, i relegar Massimo Dutti, amb centres de producció a Catalunya, a la veta de mercat natural en les col·leccions de dona i home, per a clients de més poder adquisitiu que els de Zara.

El tancament de la línia infantil de Massimo Dutti, les oficines centrals del qual es troben a Tordera (Maresme), afectarà una vintena d’empleats, a qui el grup ja ha ofert la possibilitat de recol·locar-se en altres ensenyes. Respecte de la plantilla de les botigues, aquesta es quedarà igual, com un departament més d’aquestes botigues. De fet, les recents obertures de botigues de Massimo Dutti ja no comptaven amb línia infantil.

L’actual col·lecció es mantindrà fins a l’estiu. Actualment, l’ensenya Zara Kids compta amb més de 700 punts de venda repartits en 75 països.

Impacte del coronavirus

Notícies relacionades

Inditex, que presentarà els seus resultats el pròxim 18 de març, està actualment en alerta, com tot el sector de la moda, com a conseqüència de les dificultats per a les importacions de matèria primera i peces acabades procedents de la Xina i l’àrea asiàtica, que suposen entorn del 40% de les importacions del grup (amb proveïdors a Wuhan). El gegant asiàtic és, a més, el seu segon mercat mundial més gran per nombre de botigues, per la qual cosa es presumeix que la crisi del coronavirus tindrà un impacte elevat en els comptes dels primers mesos de l’any natural. L’impacte de la crisi del coronavirus en borsa ha sigut de l’entorn de l’11% des de febrer i ha volatilitzat els guanys borsaris de l’últim any. Les importacions de producte acabat procedents del Marroc, Portugal i Turquia s’han incrementat com a conseqüència de les dificultats dels proveïdors assentats a Àsia. 

Inditex va registrar un benefici net de 2.720 milions d’euros durant els nou primers mesos del seu exercici fiscal 2019-2020 (des de l’1 de febrer al 31 d’octubre), cosa que va suposar un augment del 12% respecte del mateix període de l’exercici anterior. Les vendes es van situar en 19.820 milions d’euros en els nou primers mesos del seu exercici fiscal, el 7,5% més, mentre van créixer el 7% a tipus de canvi constant. El marge brut va créixer un 8% i representa el 58,2% de les vendes (+21 punts bàsics).