Dades d'Adecco
Els salaris guanyen poder adquisitiu a Catalunya, mentre que s'estanquen a Madrid
Els treballadors catalans recuperen de mitjana el 2,2% de poder adquisitiu, i els madrilenys, el 0,3%
51900801 60
L’empenta a l’alça que mantenen els salaris, i al qual la inflació segueix el ritme, ha provocat que els treballadors catalans hagin recuperat el 2,2% de poder adquisitiu en els dos últims anys. El que equivaldria a uns 469 euros a l’any, tal com recullen les dades del Monitor Adecco, publicades aquest dimecres. Aquests reflecteixen una alça del sou mitjà a Catalunya fins als 1.811 euros bruts al mes. L’increment dels salaris està sent en els últims trimestres superior a Catalunya a la mitjana espanyola, cosa que ha provocat que els treballadors de l’esmentat territori siguin els tercers que més poder de compra han recuperat en els dos últims anys. Mentrestant, en altres territoris de magnituds similars, com Madrid, el poder de compra voreja l’estancament.
Després d’una dècada de moderació salarial i creixements sostinguts dels preus, les tornes s’han invertit (de moment) i les nòmines a Espanya estan recuperant part del poder adquisitiu perdut després de l’esclat de la crisi econòmica. Especialment l’últim any; ja que si fa 12 mesos el salari mitjà dels espanyols perdia 1,1% de poder de compra, actualment guanya l’1%.
A Catalunya, fa cinc trimestres consecutius que el salari mitjà registrat per Adecco creix sobre la cota del 2,4%; molt per sobre del ritme de l’IPC, que a Catalunya va tancar gener a l’1,2%. Fet que ha deixat marge perquè els catalans recuperin poder de compra, concretament el 2,2%. El sou mitjà en aquest territori no guanyava tant poder adquisitiu des del juny del 2010.
Madrid voreja l’estancament
Notícies relacionadesEls salaris catalans han recuperat en els dos últims anys el doble de poder de compra que la mitjana espanyola, que ha crescut l’1%. I substancialment més que territoris de magnituds econòmiques similars, com Madrid, on els seus assalariats han vist créixer el seu poder adquisitiu el 0,3%. Ja que els sous creixen, interanualment a l’1,5%, però a un ritme no gaire allunyat de la inflació. No obstant, els salaris en l’esmentada comunitat –empatada amb el País Basc– continuen liderant el rànquing territorial, amb un sou mitjà de 1.990 euros bruts al mes. La mitjana espanyola va tancar el 2019 en els 1.695 euros.
El vigor amb què creixen les remuneracions a Catalunya no el comparteixen totes les autonomies. El poder adquisitiu va créixer en els dos últims exercicis en 11 de les 17 comunitats autònomes. La Rioja (-0,3%), Andalusia (-0,8%), Múrcia (-0,8%) i Castella-la Manxa (-2,1%) no van formar part de l’esmentat grup.
- Tràmits Confirmat: els majors de 70 anys hauran de renovar el seu DNI permanent abans d’aquesta data per ordre de la Unió Europea
- Als peus de collserola Tensió entre ‘runners’ i veïns a la Carretera de les Aigües
- Una jutge investiga la suplantació de la identitat d’Ustrell
- Automoció BYD estudia obrir una fàbrica de cotxes elèctrics a Catalunya
- Modalitat esportiva ‘Boom’ dels locals de ‘barre’ a BCN
- Quant cobra un autònom de baixa? Aquestes són les xifres del 2025
- Salut El cardiòleg Aurelio Rojas aclareix si és millor menjar abans o després d’entrenar
- Agressió sexual Una dona denuncia que l’home que li llogava una habitació a Manresa la violava
- Intel·ligència artificial Una recerca d'UManresa sobre ètica demostra que la intel·ligència artificial cau en les mateixes contradiccions que les persones
- Educació a Catalunya Els rostres de l’abandonament escolar: «Acabes renunciant per no endeutar els teus pares o per no saber on acudir»
