MARXA A DON BENITO
Càrregues policials i 15 ferits en la protesta del camp extremeny
La manifestació convocada per les entitats agràries per exigir preus justos finalitza amb llançament d'ampolles d'oli i cops de porra
La manifestació convocada per les entitats agràries per exigir preus justos per al camp extremeny ha finalitzat amb incidents i ferits, situació que no ha acompanyat per al diàleg amb l’administració estatal i autonòmica, tot això, en el marc de la fira Agroexpo.
Les reivindicacions del sector agrari extremeny per a aquesta protesta venien avalades per nombroses organitzacions agràries, i per altres entitats i diverses formacions polítiques, i així ha quedat reflectit en l’inici de la manifestació, encapçalada per una pancarta en què es podia llegir: «Por un campo con futuro. Defendemos lo nuestro», que resumia el compromís del sector amb els seus productes i les seves necessitats.
Al voltant de 10.000 persones, segons els convocants, i unes 3.000, segons el parer de la Delegació del Govern, s’han donat cita en aquesta protesta, que ha recorregut la localitat de Don Benito, des de l’estació d’autobusos fins al recinte firal de FEVAL.
Inici d’Agroexpo
En aquestes instal·lacions, i amb motiu de l’obertura d’Agroexpo, el ministre d’Agricultura, Luis Planas, i el cap de l’Executiu autonòmic, Guillermo Fernández Vara, a més de visitar la fira, tenien previst reunir-se amb representants de les organitzacions agràries convocants.
No obstant, l’acabament de la manifestació ha tingut una versió molt diferent, ja que diversos manifestants han trencat el cordó de seguretat establert per la Policia Nacional i han intentat accedir a l’interior de la fira. A més, han llançat ampolles d’oli i els agents han intervingut per evitar que aquests incidents es traslladessin a l’interior.
Quinze ferits en les protestes
Com a conseqüència d’això, un total de 12 agents policials i tres manifestants han resultat ferits de caràcter lleu, segons fonts de la Delegació del Govern.
«Ens hauria agradat el diàleg ofert, però no ha sigut possible», ha dit Vara, que ha coincidit amb Planas a l’hora de remarcar la importància de treballar tots junts «a través del diàleg».
Notícies relacionadesPer la seva banda, les entitats convocants de la protesta han expressat el malestar de l’agricultura degut «a l’abandonament de les institucions comunitàries i de les administracions espanyola i extremenya».
Per moltes, la situació que viu el camp és «un problema d’Estat», ja que la pervivència de l’agricultura «està en risc» a causa dels preus «de ruïna» i de totes les incerteses en relació amb la nova PAC.
- El temps Desembre es complica a Catalunya: pluges, borrascas i la incògnita de la neu per Nadal
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- Hostaleria Abaixa la persiana el restaurant de Pep Guardiola: últims dies
- Pla del Govern Catalunya renovarà 20 barris degradats amb una inversió total de 412 milions
- Previsió meteorològica Catalunya reactiva els seus plans davant inundacions davant les intenses pluges previstes per a aquest divendres i dissabte
- Nostàlgia mil·lennista La revista ‘SuperPop’ torna als quioscos amb una edició especial de Rosalía
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
