13 de gener
Els taxistes donen un ultimàtum a l'Administració abans de convocar la vaga per al Mobile
Els sindicats de taxistes Élite Taxi i STAC exigeixen reunir-se amb la Generalitat, l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i Aena abans del 13 de gener

zentauroepp46668173 taxis190123110530
Taxistes barcelonins han donat un ‘ultimàtum’ a l’Administració i exigeixen reunir-se amb el Govern, l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i Aena per evitar mobilitzacions de cara al Mobile World Congress (MWC). Aquest esdeveniment està previst que se celebri del 24 al 27 de febrer a Barcelona i l’Hospitalet de Llobregat (Barcelona) i els taxistes exigeixen tenir una cimera programada abans del 13 de gener.
Així ho ha explicat aquest divendres el portaveu d’Élite Taxi Barcelona, Tito Álvarez, en roda de premsa després de decidir-ho en assemblea entre diferents associacions i radioemissores de taxistes de l’àrea metropolitana, representatives de gran part del sector.
Els presents van posar de data límit dilluns 13 de gener perquè les diferents administracions es posin en contacte amb ells per fixar una reunió, en la qual també volen que siguin presents els Mossos d’Esquadra, la Guàrdia Urbana i les policies locals dels 36 municipis de l’AMB.
Notícies relacionadesÁlvarez, acompanyat pel secretari del Sindicat del Taxi de Catalunya (STAC), Jaime Sau, ha defensat crear un «gabinet de crisi» davant de la proliferació de vehicles de lloguer amb conductor (VTC) a l’àrea metropolitana i l’aeroport de Barcelona, i la falta de control per part de les autoritats a empreses com Cabify.
«Ens n’hem cansat», ha remarcat Álvarez, i ha assegurat que les normes aprovades durant l’any passat per la Generalitat i l’AMB per regular l’activitat de taxis i vehicles VTC no s’estan complint.
- Successos Detenen un jove de 18 anys com a autor de dos robatoris amb violència i intimidació a Reus
- Sector econòmic Barcelona ajusta preus en un estiu de menys despesa turística: hotels de luxe des de 183 euros
- Reunió urgent després del succés La Generalitat promet reforçar les inspeccions al camp després de la mort per calor d’un temporer a Alcarràs
- Guerra a Ucraïna Totes les claus sobre la cimera d’Alaska: on i quan serà i quins temes tractaran Trump i Putin
- L’única cullerada que has de posar a la rentadora per tenir la roba neta i estalviar en la factura de la llum