Entre abril i juny

El comerç electrònic mou a Espanya la xifra rècord de 12.000 milions

Les dades del segon trimestre de la CNMC revelen un increment respecte a l'any passat del 28,6%

zentauroepp42522631 workers process purchased orders at a packaging area inside 190913174100

zentauroepp42522631 workers process purchased orders at a packaging area inside 190913174100 / ALBERT GEA

2
Es llegeix en minuts
Agencias

El segon trimestre del 2019 la facturació del comerç electrònic a Espanya va arribar a la xifra rècord d’11.999 milions d’euros, cosa que suposa un increment del 28,6% respecte als 9.333 milions d’euros que va ingressar en el mateix període de l’any precedent, segons les últimes dades publicades aquest divendres per la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC).

Per sectors, les indústries amb més ingressos van ser les agències de viatges i operadors turístics, amb el 16% de la facturació total; el transport aeri, amb un 8,8%; els hotels i allotjaments similars, amb el 5,8%, i les peces de vestir, amb el 5,6%. En comparació amb el trimestre anterior, les vendes del comerç electrònic es van incrementar un 9,4%, ja que la seva xifra de negoci en el període comprès entre gener i març de l’any passat va arribar als 10.969 milions d’euros.

D’altra banda, el nombre de transaccions registrades en el segon trimestre del 2019 va arribar als 211,3 milions d’operacions, cosa que representa una pujada del 32,7% respecte als 159,2 milions del mateix període de l’any anterior.

En aquest context, el transport terrestre de viatgers i els jocs d’atzar i apostes lideren el rànquing per compravendes, amb un 7,5% i un 5,9% del total, respectivament. A continuació se situen la venda de discos, llibres, diaris i papereria amb un 5,8% i les activitats annexes al transport amb un 5,1%.

Dèficit exterior

El saldo net exterior, és a dir, la diferència entre el que es compra des de l’estranger a llocs webs espanyols i el que es compra des d’Espanya a l’estranger, va donar un dèficit de 2.966 milions d’euros en el segon trimestre de l’any passat. En concret, el volum de negoci de les transaccions amb origen a Espanya cap a l’exterior va ser de 5.587 milions d’euros, un 25,8% més, mentre que les vendes des de webs espanyoles cap a l’exterior van arribar a una facturació de 2.621 milions d’euros, el 46,4% més.

Així mateix, les dades de la CNMC recullen que el 95,2% de les compres des d’Espanya cap a l’exterior es dirigeix a la Unió Europea, seguides dels Estats Units (2,1%), amb el transport aeri (11,6%), els hotels i allotjaments similars, i les peces de vestir (7,4% en els dos casos) com els sectors més demandats.

Notícies relacionades

En el cas de les compres fetes a Espanya des de l’exterior, el 64,0% prové de la UE. Les àrees d’activitat relacionades amb el sector turístic (que agrupa les agències de viatges, el transport aeri, el transport terrestre, el lloguer d’automòbils i els hotels) acaparen el 66,8% de les compres.

D’altra banda, els ingressos de comerç electrònic dins d’Espanya van augmentar un 22,3% interanual en el període comprès entre abril i juny, fins als 3.791 milions d’euros. El sector turístic suposa el 27,8% de la facturació dins d’Espanya, seguit de l’Administració Pública, els impostos i la Seguretat Social (6,5%).