24 febr 2020

Anar al contingut

Campanya d'hivern

Rebaixes 2020: 125.000 contractes de treball i 200 euros de mitjana de despesa

La consultora Adecco estima que Catalunya serà la comunitat autònoma on més ocupació es crearà, amb la firma de 23.820 contractes

Gabriel Ubieto

Rebaixes 2020: 125.000 contractes de treball i 200 euros de mitjana de despesa

La campanya de rebaixes d’hivern d’aquest 2020 precisarà de la firma de gairebé 125.000 contractes de treball, el que representa un increment en la contractació de les empreses del 5,6% respecte a les mateixes dates de l’any anterior. Així ho ha estimat la consultora de recursos humans Adecco en un informe publicat aquest dijous, en el qual destaca que els sectors que més llocs de treball crearan en aquest període seran els vinculats al gran consum, com ara comercials i dependents, personal per a perfumeria, cosmètica, electrònica, botiga de joguines, comerç tèxtil, logística i transport.  

Per territoris, Catalunya es manté un any més com la comunitat autònoma on més contractes es firmaran per reforçar plantilles de cara a les rebaixes d’hivern. Concretament Adecco calcula que es rubricaran un total de 23.820 dels 124.860 contractes que es tancaran per a aquestes dates. Aquesta xifra representa un creixement en la nova contractació del 7,9%. No obstant, la comunitat autònoma on més creix la nova demanda d’ocupació serà Madrid, amb un increment respecte a l’any anterior del 12%.

La campanya de rebaixes és l’última estació de la marató del consum nadalenc, que aquest any acabarà amb 1,14 milions de contractes firmats, el 7,3% més que a la campanya anterior; segons càlculs d’Adecco. No obstant, l’ocupació creada durant aquestes dates es caracteritza per la seva elevadíssima volatilitat i únicament el 5% de les persones contractades per al reforç de les plantilles allargarà la seva relació laboral més enllà de les rebaixes.  

200 euros, la despesa mitjana

Els espanyols gastaran més de 200 euros a la campanya de rebaixes d’hivern, que ja ha donat el seu trets de sortida amb l’arribada de l’Any Nou, segons les dades de l’informe ‘Rebajas 2020’, elaborat per Bnext. La xifra multiplica per quatre la quantia que van reservar els consumidors per a la campanya de rebaixes de l’any anterior.  En concret, l’estudi assenyala que s’invertirà una mitjana de 206 euros en aquesta campanya de descomptes, gairebé quatre vegades més que el 2019 on la despesa mitjana es va acostar als 63 euros.

I qui més gastarà aquestes rebaixes, segons els càlculs de Bnext, seran els homes, que realitzaran set de cada deu compres que s’efectuaran durant aquestes rebaixes.