Peatges

Calvet considera que és el moment de plantejar la vinyeta a les autopistes

El conseller de Territori assenyala que la constitució del Govern central ha de permetre negociar el model de pagament

zentauroepp46959739 pla mitj  del conseller de territori  dami  calvet  a la reu190217203224

zentauroepp46959739 pla mitj del conseller de territori dami calvet a la reu190217203224 / Anna Ferras

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

El conseller de Territori de la Generalitat, Damià Calvet, veu en el final dels peatges en els trams de les autopistes AP-7 entre Tarragona i Alacant i l’AP-4 entre Sevilla i Cadis una oportunitat per aplicar la vinyeta (una tarifa plana per ús de les vies d’alta capacitat) a la infraestructures catalanes. En declaracions a Catalunya Ràdio aquest dijous, Calvet ha reivindicat aquest model d’explotació de les vies d’altes prestacions.

El conseller ha aplaudit el cessament de la concessió per part del Govern central en aquests trams, tot i que l’ha qualificat com a «agredolç», ja que, si bé ha comportat l’obertura de barreres, en el cas de l’AP-7 encara es mantindran els peatges fins a la frontera francesa, ja que la concessió a Abertis acaba l’agost del 2021. «Espero que aquest any 2020 sigui l’any en què el Govern i el Ministeri de Foment puguin parlar sobre com pensem les autopistes i apliquem ja la vinyeta», ha remarcat.

Notícies relacionades

El 2021 torna a l’Estat el tram de l’AP-2 Lleida-Penedès que gestiona Acesa, i també dues de les concessions de les autopistes de la Generalitat: el tram de la C-32 Montgat-Blanes i el de la C-33 Barcelona-Montmeló, que corresponen a Invicat (Abertis). La Generalitat no ha decidit tampoc com gestionarà la tornada de les concessions, però és clar que no pensa en la gratuïtat.

Aquest dijous és també el primer dia feiner del 2020 en què entra en vigor el nou sistema tarifari del transport públic de l’àrea metropolitana de Barcelona, que, entre altres mesures, introdueix nous títols com la T-Casual i la T-Usual. Calvet ha afirmat que el nou sistema està pensat per «premiar la gent que utilitzi el transport públic com a base de la seva mobilitat» i ha assegurat que amb la nova T-Usual «sortirà més a compte utilitzar el transport públic de manera habitual».