L'AVE i tots els trens de Renfe s'encariran un 1% el 2020
La companyia proposa al Consell d'Administració la primera pujada de tarifes des de l'any 2017
El preu dels AVLO inclourà un suplement addicional per serveis com segones maletes o triar seient
zentauroepp51112816 23 10 2019 imagen de archivo de un tren ave de renfe econo191210184802 /
A falta d’un any perquè es liberalitzi el transport ferroviari a Espanya i a les portes que posi en marxa el seu servei ‘low cost’, Renfe planteja apujar el preu dels bitllets de tots els seus trens. La companyia portarà al Consell d’Administració que se celebra aquest dimecres la proposta d’elevar un 1,10% el preu dels serveis de l’AVE convencional i un 1% en els Rodalies i regionals a partir de l’any 2020, segons confirmen fonts de l’empresa.
En cas d’aprovar-se la proposta, serà la primera vegada que Renfe eleva el preu dels seus bitllets des de l’any 2017. A més, el Consell d’Administració també haurà de determinar en aquesta reunió les característiques de la nova oferta de l’AVE barat AVLO que es posarà en marxa el pròxim 6 d’abril entre Madrid i Barcelona per anticipar-se a la competència de la francesa SNCF, que arribarà a Espanya el desembre del 2020, i a Trenitalia, que farà el mateix a partir de l’any 2022. És a dir, Renfe també decidirà aquest dimecres el preu del bitllet –establert en una forquilla d’entre els 10 i els 60 euros–.
Notícies relacionadesPerò no només això, la companyia pública haurà de fixar el conjunt de l’oferta d’AVLO per a la qual començarà a vendre seients a finals del mes de gener. Segons fonts de la companyia, un servei amb preus baixos suposa també característiques diferents de les de l’AVE convencional. I això significa, per exemple, la desaparició del servei de cafeteria –al seu lloc hi haurà una màquina de ‘vending’–-, però també el cobrament d’un suplement addicional per determinats serveis com pot ser transportar una segona maleta, elegir un seient o pelscanvis i anul·lacions del bitllet.
Així, tot i que l’AVE barat tindrà la mateixa velocitat i, per tant, també temps de viatge que el convencional, es diferenciarà d’aquest en els seus serveis i que establirà una tarifa base a la qual l’usuari pot afegir més suplements, com passa en l’actualitat amb el ‘low cost’ del sector aeri.
- "Florentino, ven-lo d’una vegada a l’Aràbia"
- Manuel García-Castellón: "El cas Leire no em sorprèn. Les clavegueres sempre hi són"
- La plaça de la Revolució recull els mobles
- A partir de dilluns La CCMA rectifica i recupera les marques històriques de TV3 i Catalunya Ràdio
- Actuació policial Els Mossos salven a Barcelona una dona que es volia suïcidar i que va quedar penjada de la façana
- Novetats de l’Agència de l’Habitatge La Generalitat introdueix canvis en la definició de gran tenidor de vivendes a Catalunya
- Sentència Dos anys de presó per un tuitaire que va animar a "perseguir" la família que volia més castellà a l'escola de Canet
- Anàlisi de la federació de famílies Catalunya necessitaria crear gairebé 170 nous grups de 1r d’ESO per poder abaixar les ràtios a 25
- Pagaments indeguts L’auditoria sobre la DGAIA detecta «deficiències en la gestió» de les prestacions a extutelats
- Política Tarragona s'adhereix al Pacte Nacional per la Llengua: "El català ha de continuar sent útil, plural i present al carrer"
