Transformació

Revolució a Telefónica: Pallete reorganitza la companyia

El president posa el focus a Espanya, el Brasil, el Regne Unit i Alemanya

rosas38962329 telefonica alvarez pallete transformacin digital190208212936

rosas38962329 telefonica alvarez pallete transformacin digital190208212936 / JUAN MANUEL PRATS

1
Es llegeix en minuts
Sara Ledo

Telefónica posa en marxa un nou pla de transformació amb el focus posat en quatre mercats: Espanya, el Brasil, el Regne Unit i Alemanya. La companyia reorganitza els seus negocis a la resta de països de Llatinoamèrica (tots tret del Brasil) i posa en marxa un nou model organitzatiu amb la reestructuració del Comitè Executiu, del qual surten Mariano de Beer i Bernardo Quinn.  

En l’actualitat, Espanya, el Brasil, Alemanya i el Regne Unit constitueixen els quatre mercats principals per a Telefónica, però la companyia era present, a tancament del tercer trimestre del 2019, en un total de 14 països. No obstant, aquests quatre concentraven 218,1 milions d’accessos (el 63% del total) i el 80% d’ingressos, Oibda i flux de caixa operatiu (OpCF).

Així, la companyia ha decidit «prioritzar» el gruix de les seves inversions en aquests quatre mercats, «i millorar l’oferta i els serveis que s’ofereixen als clients, amb la palanca que ofereix la relació existent amb milions d’usuaris en mercats rellevants i amb potencial de creixement en aquesta nova fase», explica Telefónica.

Notícies relacionades

A més, el consell d’administració de la companyia va aprovar aquest dimecres un nou pla d’acció que versa sobre quatre eixos.

A Espanya, Emilio Gayo reforça les funcions de la consellera delegada María Jesús Almanzor, «augmentant la seva responsabilitat sobre els ingressos i recursos de la companyia». Óscar Candiles, l’actual director d’Estratègia, BI i Nous Negocis, incorpora la responsabilitat