Només per a clients Orange

Orange posa en marxa la seva banca mòbil a Espanya

La companyia ofereix una rendibilitat de l'1% en dipòsits de fins a 20.000 euros

zentauroepp47147176 the orange logo is displayed at the mobile world congress  m190730102732

zentauroepp47147176 the orange logo is displayed at the mobile world congress m190730102732 / JOSEP LAGO

2
Es llegeix en minuts
Sara Ledo

Orange llança el primer banc 100% mòbil d’Espanya. La companyia de telecomunicacions segueix els passos de França i posa en marxa en aquest país Orange Bank, una banca mòbil a la qual poden accedir tots els clients de la teleco –no hi ha data prevista per a l’obertura de l’entitat a la resta del públic– per obrir un compte corrent, demanar un crèdit i, fins i tot, compartir finances entre amics des del mòbil.

Orange Bank ofereix als seus un compte corrent sense comissions de manteniment ni compromís de permanència, una targeta de crèdit MasterCard gratuïta i vàlida a tot el món que permet la retirada gratuïta a qualsevol caixer de la zona euro fins a tres vegades al mes, un compte d’estalvis amb disponibilitat immediata i una rendibilitat de l’1% TIN en dipòsits de fins a 20.000 euros i, en alguns casos (si es disposa de la informació necessària del client), la possibilitat de demanar crèdits de fins a 10.000 euros en pocs clics. Això últim, no obstant, requereix una avaluació del crèdit, però no documentació addicional.

A més, entre les innovacions del nou banc hi ha un servei que permet compartir despeses entre diverses persones, per exemple, per compartir ‘pot’ en un viatge entre amics o per pagar un regal conjunt, també servirà per al pagament compartit de subscripcions a Netflix.

Entre els productes de què encara no disposa hi ha la possibilitat de demanar una hipoteca, producte que sí que ofereixen a França, així com la possibilitat de fer domiciliacions o utilitzar els serveis de bizum. «Creixerem progressivament», va advertir el director general del nou banc, Narciso Perales. «L’objectiu és arribar a tots els serveis d’un banc tradicional», va afegir el conseller delegat d’Orange, Laurent Paillassot.

Així, totes les transaccions i les interaccions entre el client i el banc poden realitzar-se a cop de clic, des del telèfon mòbil del client gràcies a un interfície bancari dissenyat per a aquest ús. Des d’aquesta aplicació, el client podrà fer les operacions bancàries del dia a dia com consultar les seves despeses, pagar amb Apple Pay, fer transferències gratuïtes o gestionar la seva targeta i tot utilitzant la biometria del seu telèfon mòbil, sense necessitat de contrasenyes bancàries.  

Objectiu: un milió de clients en 10 anys

En els dos anys d’experiència a França, Orange Bank ha captat350.000 clients, a un ritme de 20.000 clients al mes, una cosa que esperen repetir a Espanya on preveuen arribar a un milió de clients en 10 anys i deixar les pèrdues (‘breakeven’) en cinc. A més, la companyia vol replicar aquesta experiència als altres cinc països a més de França i Espanya en què està la teleco. 

«L’activitat bancària ens dona l’oportunitat d’augmentar la fidelització dels nostres clients. El ‘churn’ (taxa de canvi) d’una entitat financera és més baix que el d’una teleco i la possibilitat d’oferir serveis diferents als nostres clients», va explicar Laurent Paillassot.

Notícies relacionades

Orange Bank es regeix per una doble regulació. D’una banda, per l’agència de control prudencial i de regulació francesa, i de l’altra, pel Banc d’Espanya quant a normes de transparència i liquiditat. A més, del Seplac per a temes de blanqueig i prevenció del terrorisme.

Per al seu llançament, la companyia ofereix un descompte de 30 euros a la següent factura del servei mòbil o convergent (tarifes Go i Love) del client. La intenció de la companyia passa per anar incorporant «els pròxims mesos» novetats que beneficiïn els seus clients.

Temes:

Orange Bancs