conferència a madrid
CaixaBank avisa sobre l'impacte d'una tensió prolongada a Catalunya
El seu president demana «diàleg dins de la llei» per evitar que es cronifiquin els «episodis puntuals»
Gual reclama al BCE una «estratègia de sortida» dels tipus negatius per evitar bombolles
El president de CaixaBank, Jordi Gual, ha assegurat aquest dimarts que els «episodis puntuals de tensió» viscuts a Catalunya en els últims temps «no són positius», perquè afecten la «vida quotidiana» i el «desenvolupament productiu», però ha afegit que tenen un impacte limitat en l’economia. El problema, ha advertit, és quan es«cronifiquen», per la qual cosa és necessari evitar que es prolonguin i solucionar «de manera pacífica les tensions polítiques i socials».
Durant un esmorzar informatiu organitzat a Madrid pel Fòrum Nova Economia, el banquer ha defensat que la «divisa» del seu banc sempre ha sigut «promoure el diàleg i el progrés social amb la confrontació de propostes polítiques dins de la llei». Aquest és el camí que l’entitat insta els polítics a recórrer des de fa temps. «Fem una crida al diàleg dins de la llei», ha insistit.
Gual ha assegurat que CaixaBank no ha calculat el cost que ha suposat per al seu negoci el conflicte independentista a Catalunya, territori on és líder per quota de mercat i on s’han viscut «moments difícils en els últims anys». Així mateix, ha assegurat que l’entitat està «absolutament compromesa amb tots els territoris i comunitats» on treballa.
Anomalia
El banquer, d’altra banda, ha reclamat al Banc Central Europeu (BCE) que dissenyi una «estratègia de sortida» de la «gran anomalia» que suposen els tipus d’interès negatius. La mesura, impulsada per l’autoritat monetària fa anys per reactivar l’economia europea, va ser un encert en el seu moment, però s’ha prolongat «molt més del necessari» i ara els «perjudicis superen els possibles beneficis».
Així, ha assegurat que provoca que els particulars decideixin estalviar més en lloc d’incentivar l’activitat endeutant-se, i suposen un risc que es produeixin «bombolles» en el valor de determinats actius. El BCE, ha conclòs, ha de tenir més en compte l’estabilitat financera en la seva política monetària i no voler assolir el seu objectiu que la inflació estigui per sota però a prop del 2% «a qualsevol preu».
Peticions al Govern
Notícies relacionadesGual, així mateix, ha demanat al nou Govern que tingui en compte l’«experiència» acumulada respecte a la banca pública i no converteixiBankia en un banc nacionalitzat de manera permanent, com proposa Unides Podem. En la mateixa línia, ha reclamat que el sistema impositiu sigui «prudent, just i equilibrat entre sectors», amb referència als possibles tributs específics al sector bancari que el nou Executiu podria aprovar.
El president de CaixaBank ha defensat que Espanya necessita reformes en les pensions, el mercat laboral, l’educació i el marc institucional. «Puc prendre les mateixes respostes que hauria contestat en una conferència de fa 5, 10 i 15 anys», ha sostingut.
- Investigació oberta Mossos rastreja el GPS del mòbil de Jonathan Andic per reconstruir els seus passos
- Investigació pel 29-O "Un puto desastre serà això presi", va escriure Mazón a Feijóo en la dana
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- ¡Que deixis de plorar, nen!
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Ruta Un encreuament de camins
- Regal nadalenc La gran sèrie sobre el futbol americà i la vida
- Cata mayor Entre l’ou farcit i el cubanito
- Taules amb un toc brillant Els millors plats festius de BCN
