13 d’ag 2020

Anar al contingut

Joguinaire

Toys 'R' Us confia en sortir de pèrdues aquest any després de la seva reinvenció

La companyia de joguines espera tancar l'any amb un creixement d'entre el 4% i el 5% en vendes

La cadena preveu duplicar el nombre d'empleats de cara a la campanya de Nadal amb 1.500 treballadors

Sara Ledo

FILE PHOTO: Consumers leave a Toys R Us store with full shopping carts after shopping on the day dubbed Black Friday in Framingham, Massachusetts, U.S., November 25, 2011. REUTERS/Adam Hunger/File Photo

FILE PHOTO: Consumers leave a Toys R Us store with full shopping carts after shopping on the day dubbed Black Friday in Framingham, Massachusetts, U.S., November 25, 2011. REUTERS/Adam Hunger/File Photo / ADAM HUNGER (REUTERS)

La companyia de joguines Toys ‘R’ Us confia en sortir de pèrdues aquest any després de salvar la pell de l’empresa a Espanya i Portugal després de la fallida de la cadena a escala mundial. Així ho ha assenyalat el director general, Paulo Sousa, en una roda de premsa en la qual va avançar que la companyia té previst tancar l’exercici 2019 amb un creixement d’entre el 4% i el 5% en vendes.

La companyia, que va obrir el 1991 a Sant Quirze del Vallès (Barcelona) el seu primer establiment a Espanya, va entrar en liquidació l’any 2017 als Estats Units i es va carregar altres negocis com el del Regne Unit. No obstant, en el cas d’Espanya i Portugal, l’equip directiu i el fons d’inversió Green Swan van mantenir a la superfície una companyia que ha deixat de ser multinacional per ser només ibèrica.

Llavors es va iniciar una remodelació centrada en l’aposta per botigues experiencials amb jocs i activitats en què pugui participar tota la família que preveuen portar-los a un creixement de les vendes d’entre un 4% i un 5% respecte a l’any passat quan va arribar a una facturació de 151.000 milions d’euros.

Un dels punts forts comença amb la campanya de Nadal, que s’inicia en dues setmanes amb el Black Friday (29 de novembre), i que representa el 50% de les vendes de l’any. «Avui encara no hem arribat al 50%, però ens hem preparat molt bé amb estoc d’articles per arribar fins al 6 de gener», va explicar el director general, Paulo Sousa. Per a això, la companyia preveu duplicar la plantilla actual de 1.300 persones amb 1.500 empleats més de mitja jornada per a la temporada nadalenca.

Les primeres botigues amb aquest nou format ja s’han obert a  Vitòria i Múrcia. «Les vendes a les dues botigues creixen a dos dígits i això vol dir que el nostre objectiu l’any que ve és transformar el màxim de botigues possible, tot i que això depèn dels centres comercials», va explicar el director general, Paulo Sousa.

A més, la companyia també està estudiant com funciona la implantació de botigues de proximitat als centres de les ciutats. Amb tot, Toys ‘R’ Us preveu obrir 25 establiments fins a l’any 2023 a Espanya i Portugal a un ritme de cinc botigues a l’any, amb una inversió total de 25 milions d’euros. Aquest 2019 la companyia ja va obrir sis botigues a Vitòria, Vigo, Sant Boi de Llobregat (Barcelona), Múrcia, Madrid i Albufeira (Portugal).