ipc
La inflació es manté en el 0,1% i segueix en mínims
L'encariment de la llum s'ha vist compensat amb la caiguda del gas i els carburants
zentauroepp42980883 contadores180419171223 /
L’Índex de Preus de Consum (IPC) va pujar un 1% l’octubre en relació amb el mes anterior però va mantenir la seva taxa interanual en el 0,1%, el seu menor nivell des de l’agost del 2016, segons l’indicador avançat publicat aquest dimecres per l’Institut Nacional d’Estadística (INE).
L’organisme estadístic ha atribuït el manteniment de la taxa interanual de l’IPC al’encariment de l’electricitat, que es va veure compensat per l’abaratiment del gas i dels carburants.
La taxa interanual de l’octubre és la 38a taxa positiva que encadena l’IPC interanual i implica que els preus són avui un 0,1% superiors als de fa un any.
Amb la dada de l’octubre, l’IPC interanual atura el seu camí baixista després de dos mesos consecutius de descensos.
El desè mes del 2019, l’Índex de Preus de Consum Harmonitzat (IPCA) va situar la seva taxa interanual en el 0,2%. Si aquesta dada es confirma, la taxa anual de l’IPCA també es mantindria respecte al mes anterior.
Notícies relacionadesEn termes mensuals (octubre sobre setembre), l’IPC va pujar un 1%, el seu repunt més gran en un mes d’octubre des del 2016. Per la seva part, la variació mensual de l’indicador avançat de l’IPCA es va situar en el 0,6%.
L’INE publicarà les dades definitives de l’IPC d’octubre el pròxim 14 de novembre.
- Investigació oberta Mossos rastreja el GPS del mòbil de Jonathan Andic per reconstruir els seus passos
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Meteorologia adversa Catalunya s’endinsa en el Nadal més turbulent des de l’any 2008
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 Comprovar Loteria Nadal 2025: consultar si el meu dècim té premi
- ¡Que deixis de plorar, nen!
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Ruta Un encreuament de camins
- Regal nadalenc La gran sèrie sobre el futbol americà i la vida
- Cata mayor Entre l’ou farcit i el cubanito
- Taules amb un toc brillant Els millors plats festius de BCN
