Anar al contingut

trànsit aeri

Barcelona-el Prat, quart aeroport amb més retards al setembre

Les inclemències meteorològiques i problemes de capacitat van ser les principals causes de les demores

Els centres de control de Barcelona i de les Canàries es troben entre les 20 infraestructures europees que més retards van registrar el mes de setembre passat, un mes en què destaquen especialment les caigudes de trànsit diari en aeroports de les Balears i les Canàries, segons dades d’Eurocontrol. El centre de control de Barcelona es col·loca en la quarta posició en la llista de les instal·lacions amb més retards el mes de setembre. Per la seva part el Centre de Control Aeri de Madrid va ocupar l’onzena posició.

Aquests retards es van deure fonamentalment a les inclemències meteorològiques i a problemes de capacitat en ruta registrades, segons les dades fetes públiques per Eurocontrol que indica que el passat dia 1 va ser el dia amb més nombre de retards a la xarxa europea, un total de 330.246 minuts.

Els retards en ruta es van veure incrementats un 1%, mentre que els registrats als aeroports es van incrementar un 5%. La mitjana de vols diaris amb un retard en ruta d’almenys 15 minuts van descendir un 7,4% respecte al setembre de l’any passat, segons Eurocontrol.

Segons l’agència europea per a la seguretat de la navegació aèria, el trànsit el setembre d’aquest any s’ha incrementat en un lleu 0,5% en comparació amb el setembre del 2018, per sota de les previsions, i s’ha registrat una mitjana diària de 34.524 vols.

Més vols diaris

Cinc estats van agregar més de 50 vols diaris a la xarxa, amb Turquia, Itàlia i Espanya com a principals contribuents. Espanya ocupa la quarta posició europea gràcies al fort creixement dels vols interns així com els dels procedents de França i Itàlia, segons Eurocontrol.

Per companyies aèries les que van agregar més vols a la xarxa van ser Ryanair (158 vols), Loganair (48 vols), Wizz Air Hungary (41 vols) i Jet2.com (30 vols). L’increment de trànsit va ser positiu en la majoria dels grans aeroports europeus, en què destaca el creixement del 51,6% de l’aeroport de Milà.

En el cas dels espanyols, Madrid-Barajas va registrar una mitjana diària de trànsit de 621 moviments al setembre (3,1% més), a Barcelona-el Prat es van registrar 535 moviments (1,6% més). També es van registrar creixements a l’aeroport d’Alacant (+4,8%) i Màlaga Costa del Sol (+1,5%).

Temes: Aerolínies