AUDIÈNCIA NACIONAL
Saracho nega haver manipulat l'acció del Popular per vendre'l
L'expresident desmenteix que li digués a Ron que muntaria una «tómbola» amb l'entitat o que «l'estavellaria» en el BCE
El banquer assegura que es va quedar «estupefacte» per la situació del banc i insinua que s'ocultaven pèrdues

zentauroepp44277722 saracho180712180336 /
Emilio Saracho, efímer president del Popular entre febrer i juny del 2017, ha negat aquest dimecres a l’Audiència Nacional haver difós notícies falses sobre la situació del banc per enfonsar el preu de l’acció i facilitar-ne així la venda a un competidor. El banquer, que va ocupar el càrrec fins a la intervenció de l’entitat per les autoritats europees i la seva venda al Santander per un euro, ha admès que es van poder produir filtracions ja que tot el consell d’administració coneixia la situació de l’entitat, però ha negat ser-ne l’autor. Així mateix, ha donat a entendre que l’equip del seu antecessor, Ángel Ron, va ocultar pèrdues milionàries.
El també exdirectiu del Santander, Goldman Sachs i JP Morgan ha inaugurat el torn de compareixences davant el jutge José Luis Calama dels imputats per la desfeta del llavors sisè banc espanyol, en una causa en què se l’investiga per un delicte de manipulació de mercat. Saracho ha negat taxativament haver revelat a Ron, com aquest va assegurar al Congrés l’any passat, que la seva intenció fos fer una «ampliació de capital a baix preu o amb una transacció a baix preu, i que si no ho feia ràpid muntaria una tómbola», així com que el seu objectiu «era espantar, que anava a amenaçar d’estavellar l’avió a la porta del Banc Central Europeu», segons fonts jurídiques presents a la sala.
Notícies relacionadesL’executiu ha assegurat que tenia «poques notícies bones per donar», atesa la situació de l’entitat, i que va mirar d’informar com podia, però que els fets es van precipitar, sobretot després que ‘El Confidencial’ publiqués que havia contractat a JP Morgan i Lazard vendre l’entitat davant del risc de fallida per la fuga de dipòsits, una filtració de la qual ha negat ser autor. Així mateix, s’ha escudat en un informe de la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV) que descarta que es produïssin inversions irregulars per enfonsar l’acció.
Saracho, a més, ha assegurat que va ordenar retaxar els actius immobiliaris de l’entitat per conèixer-ne el valor real i amb l’esperança de tenir sorpreses positives, tenint en compte la millora general del sector immobiliari. No obstant, ha apuntat, la reavaluació dels aproximadament 80.000 immobles va destapar taxacions inflades i, per tant, la necessitat de fer provisions milionàries per cobrir el valor real dels actius.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»