Aerolínies

Norwegian tanca la seva base de l'aeroport de Madrid i anuncia un ERTO a la resta

La companyia es justifica en la baixa rendibilitat dels vols curts des de la capital i en l'efecte dels Max 737 de Boeing

Els treballadors retreuen a l'empresa que els hagi avisat amb un mes d'antelació que es poden quedar sense lloc de treball

norwegian

norwegian

2
Es llegeix en minuts
Sara Ledo

La companyia aèria Norwegian ha anunciat el tancament de la seva base de Madrid i un expedient de regulació d’ocupació (ERO) per als seus 145 treballadors, així com un ERTO (un ERO temporal) a la resta de les seves bases d’Alacant, Màlaga, Barcelona, Tenerife i Gran Canària, que afectaria un terç de la seva plantilla a Espanya.

Així ho han confirmat treballadors i empresa, que ha justificat la decisió en el fet que després d’una revisió de les seves operacions de curt radi a Espanya, s’ha conclòs que algunes de les seves rutes a Madrid «no són comercialment viables». Per això, ha decidit suspendre sis de les vuit rutes de curt recorregut que estaven previstes des de Madrid per a la pròxima temporada d’hivern: les que uneixen Barajas amb Estocolm i Palma de Mallorca, que deixaran d’operar el 27 d’octubre; i amb Copenhaguen, Reykjavík, Tenerife i Gran Canària, que deixaran de fer-ho el 8 de gener.

Així, al mantenir només dues connexions a la capital, les que uneixen Madrid amb Oslo i Londres, Norwegian no tindria «el nivell mínim d’activitat que justifiqui la tinença d’avions i tripulació a la base», segons expliquen fonts de l’empresa, i per això tanca i posa en marxa un ERO per a 145 persones (100 tripulants de cabina i 45 pilots). No obstant, les dues rutes –juntament amb les de llarg recorregut que uneixen Madrid amb Nova York i Los Angeles– es mantindran, però es faran al revés, amb tripulació britànica i noruega, respectivament.

Notícies relacionades

D’altra banda, Norwegian assenyala cap a l’«estacionalitat de l’hivern» i a l’efecte dels Max 737 de Boeing que no arriben com els principals motius d’un ERTO que afecta la resta de les seves bases espanyoles. El total de treballadors afectats pels dos procediments és de 448, entre pilots i tripulants de cabina, segons apunten els sindicats dels dos col·lectius (Sepla i USO).

L’empresa assegura que la seva intenció és buscar solucions per minimitzar l’impacte de l’ERO a Madrid, com ja va fer a l’aeroport de Palma de Mallorca, que va tancar l’abril d’aquest any i on tots els seus empleats (prop d’un centenar) van ser recol·locats. No obstant, els sindicats es queixen que el tancament de la base madrilenya els ha agafat desprevinguts, ja que la companyia no es va posar en contacte amb ells fins divendres passat a la tarda, i ja sense gaire marge d’acció, ja que el tancament comença en un mes. Per això, els representants dels tripulants de cabina (sindicat USO) no descarten anar a la vaga.