l'eclosió del comerç 'online'

La cadena de roba Forever 21 es declara en fallida

La companyia de moda, fundada a Los Angeles el 1984, tancarà 350 botigues a tot el món

zentauroepp50133843 files  in this file photo taken on september 12  2019 a fore190930102152

zentauroepp50133843 files in this file photo taken on september 12 2019 a fore190930102152 / DREW ANGERER

1
Es llegeix en minuts
Agencias

La companyia nord-americana de roba Forever 21, una de les últimes cadenes minoristes que ha patit l’explosió del comerç ‘online’, ha anunciat aquest diumenge la seva fallida. «És un pas deliberat i decisiu per tornar a encaminar-nos en el futur», ha informat aquest dilluns l’empresa en un comunicat. 

Des de principis del 2017, més de 20 detallistes dels EUA, incloent-hi Sears Holdings Corp i Toys’R’Us, s’han declarat en fallida per l’increment de les compres per internet. La Llei de Fallida dels EUA permetrà que Forever 21 continuï operant sense responsabilitzar-se davant dels seus creditors. Així, Forever 21 tindrà el control dels seus actius durant la fase de reestructuració.

Segons una portaveu citada pel ‘Wall Street Journal’, el grup tancarà fins a 350 botigues a tot el món, incloent-hi 178 als Estats Units, el seu principal mercat. Fundada a Los Angeles el 1984 per la parella sud-coreana Do Won i Jin Sook Chang, la marca Forever 21 compta actualment amb més de 800 botigues a 57 països.

Notícies relacionades

Va surfejar l’onada de la «moda ràpida» (renovació ràpida de col·leccions), ubicant-se als centres comercials dels Estats Units i oferint als clients joves imitacions de grans marques a preus molt baixos. La cadena ha provat d’expandir el seu negoci a la roba i calçat per a homes després de la crisi del 2008. Però, segons els analistes, no va reaccionar ràpidament davant de l’augment de les vendes en línia, així com a una clientela preocupada per l’impacte ambiental dels seus productes i les condicions de treball a les seves fàbriques.

Ja a principis de setembre, el canal va anunciar el tancament a finals d’octubre de les seves 14 botigues al Japó.

Temes:

Moda