Activitat nàutica

El Saló Nàutic creix un 7% i preveu 55.000 visitants

La nova edició de la fira a la zona portuària se celebrarà entre el 9 i el 13 d'octubre

26/09/2019 El el presidente del Salón Naútico, Luis Conde; el director, Jordi Freixas  y el secretario general de ANEN, Carlos Sanlorenzo en la presentación del Salón Naútico en Port Vell, en Barcelona, a 26 de septiembre de 2019.

26/09/2019 El el presidente del Salón Naútico, Luis Conde; el director, Jordi Freixas y el secretario general de ANEN, Carlos Sanlorenzo en la presentación del Salón Naútico en Port Vell, en Barcelona, a 26 de septiembre de 2019. / David Zorrakino - Europa Press (Europa Press)

2
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

El Saló Nàutic de Barcelona torna aquest octubre amb el cartell de ple en la mostra a la superfície i la previsió de 55.000 visitants. El president del saló, Luis Conde, va reconèixer aquest dijous durant la presentació del certamen davant la premsa que la possibilitat de tornar al recinte firal de Montjüic o Gran Via sempre està oberta, davant els alts índexs d’ocupació i el creixement registrat, del 7% respecte a l’any passat, tot i que la direcció del saló considera que encara existeix marge d’expansió a la zona portuària. 

La qüestió a priori és que els 26.649 metres quadrats d’aquesta edició n’haurien pogut ser més i haurien augmentat els expositors i els barcos a la vista, tot i que és indiscutible que la mostra a la superfície és atractiva per als armadors de veritat, aquells que compraran després de la visita de la fira a la ciutat. En aquesta edició hi participen 290 expositors i estaran a la vista 700 embarcacions, 180 a la superfície, segons va explicar el director del saló, Jordi Freixas. Segons l’opinió de Conde, l’afluència de visitants no es veurà afectada per les possibles mobilitzacions després de la sentència de l’1-O prevista per aquells dies.

Però el sector de la nàutica continua necessitant el navegant de butaca per fer un pas endavant i tornar a les vendes d’abans de la crisi. Les vendes d’embarcacions a Espanya arribaran aquest any a unes 6.000, davant les 14.000 del 2007. Segons l’opinió del secretari general de l’Associació Nacional d’Empreses Nàutiques (Anen), Carlos Sanlorenzo, el sector és a Espanya «una assignatura pendent cultural», tot i que els 45.000 nous titulats l’últim any són una esperança per a la indústria.

Pocs dels nous aficionats arribaran a tenir embarcació. Però bona part d’aquests navegants de nou encuny calmaran les seves ànsies marineres al mercat de lloguer, del qual Conde va destacar com una fórmula que fa la nàutica molt més accessible. «La nàutica no és cara», va assegurar Conde amb el Reial Club Nàutic de fons. La frase va requerir justificació al recordar que el lloguer d’un veler per a sis persones durant una setmana suposa un cost d’uns 40 euros per persona i dia. Malgrat això, el cert és que els velers considerats de tipus mitjà, entorn dels nou metres d’eslora tenen preus equivalents a apartaments i costos de manteniment superiors.  

Notícies relacionades

El concepte sostenible protagonitza bona part del sector. Els experts remarquen la creixent preocupació dels armadors pel medi ambient, potser la causa per la qual les embarcacions d’entre 8 i 12 metres d’eslora hagin incrementat les seves vendes gairebé el 50% en un any i les de vela, un 33,9%. El fet que el títol de patró d’embarcacions s’hagi simplificat, que s’hagi reduït la durada del curs i que el seu cost hagi baixat dels 500 euros és una ajuda.  

Sobre la fiscalitat del sector, Sanlorenzo ha expressat el seu desacord amb què al 21% d’IVA s’hi hagi de sumar un 12% de l’impost de matriculació: «Hem parlat amb tots els partits polítics, però ningú ha tingut la valentia política de fer aquesta modificació que el sector mereix».