Aeroports

Vueling estudia trencar amb Iberia i posar en marxa el seu propi servei de terra

La companyia adverteix que exigirà compensacions econòmiques per les vagues a l'aerolínia que forma part del seu mateix grup empresarial

jcarbo44361161 vueling180717185650

jcarbo44361161 vueling180717185650

2
Es llegeix en minuts
Gabriel Ubieto / Sara Ledo

Vueling estudia assumir el seu propi servei d’assistència a terra per als seus avions i deixar de dependre del d’Iberia, amb la qual ha estat operant fins ara. I el motiu no és cap altre que l’estiu de vagues que ha viscut l’esmentada aerolínia, que ha provocat que Vueling hagués de realitzar centenars de cancel·lacions, amb les seves conseqüents pèrdues econòmiques.

Així ho han traslladat fonts de l’empresa, sense que això sigui encara una decisió definitiva. Iberia gestiona actualment a l’aeroport del Pratel ‘handling’del 65% dels vols que aterren a l’aeròdrom de la capital catalana. La gran majoria d’altres companyies, és Vueling l’aerolínia que més vols opera. Iberia i Vueling pertanyen al mateix grup empresarial IAG.

El que sí que tenen clar des de Vueling és que demanaran Iberia, com a proveïdor, una compensació econòmica davant d’una fuga de diners a causa de les protestes que no tenen data final, ara per ara. Dimecres a la nit va acabar sense acord la que pot ser l’última mediació entre Iberia i el comitè de vaga de l’aeroport del Prat.

Les aturades per a aquest pont de la Mercè,registrades per als dies 21, 22, 23 i 24 de setembre, semblen assegurades.

I a partir de llavors, previsiblement més, ja que aquest dijous està convocada també una mediació en el SIMA a Madrid, entre Iberia i UGT per mirar de desactivar una vaga generalitzada en tots els serveis del personal de terra que l’aerolínia té als aeròdroms espanyols. Fonts consultades del grup sindical no auguren un final pacífic a la mediació d’aquest dimecres i la veuen més com un pas (legalment necessari) per convocar oficialment vuit jornades d’aturada, previstes per a tots els dilluns des del dia 30 de setembre fins al 18 de novembre.  

A causa de les aturades, Vueling ha hagut de cancel·lar més de 300 vols a l’aeroport del Prat. El director d’operacions de Vueling, Oliver Iffert, assegura en un escrit que la companyia està «començant a estudiar diverses alternatives» per evitar noves vagues en el futur. «Avui Vueling és una empresa madura, robusta, i per descomptat, autònoma a la seva presa de decisions. El nostre objectiu no és cap altre que disposar de més control en totes les competències», afirma Iffert. 

Així, a curt termini, a més de la vaga del personal de terra d’Iberia al Prat durant el pont de la Mercè i la convocatòria del sindicat UGT alsaeroports de tot Espanya, la resta de centrals –CCOO, USO, CGT, CTA i ASETMA– podrien sumar-se a aquesta iniciativa amb noves jornades d’aturades, ja que els sindicats es queixen de la decisió de l’empresa de suspendre les negociacions del nou conveni col·lectiu amb la justificació de les vagues. 

Notícies relacionades

«Aquest tipus de mobilitzacions no només afectenl’activitat diària dels nostres més de quatre mil treballadors –que estan demostrant una gran capacitat de gestió i professionalitat durant aquestes dures jornades– sinó que, a més, limiten el nostre esforç per oferir als nostres clients un servei a l’altura de les seves expectatives i dels nostres estàndards», afirma Oliver Iffert.

El director d’Operacions de Vueling afegeix que l’objectiu de la companyia no és cap altre que «disposar demés controlen totes les competències», però especialment en aquelles que afecten directament la seva proposta de valor. «És per aquesta raó que, en vista de la gravetat de la situació de conflictivitat contínua, hem de tenir una actitud pública clara davant el conflicte per assegurar, en primer lloc, a tots els nostres clients i treballadors, així com a les institucions, que ja hem començat a estudiar diferents alternatives per evitar en la mesura possible situacions d’aquestes característiques en el futur», afirma.