TECNOLOGIA
La batalla de l''streaming'
La irrupció d'Apple TV+ i Disney+ donarà impuls al sector del vídeo 'online'
Aquest servei s'ha convertit en palanca perquè tecnològiques i 'telecos' guanyin clients
zentauroepp49806362 apple ceo tim cook speaks on stage during a product launch e190913184205 /
Sembla molt llunyà, però fa menys de quatre anys que Netflix va aterrar a Espanya. El 20 d’octubre del 2015 es va estrenar el servei, i més o menys quatre anys després, el mercat de l’‘streaming’ de vídeo a Espanya no només és multitudinari, sinó que viurà aviat un nou apogeu amb l’arribada de dos potents actors: Apple TV+ i Disney+. Una batalla que no només es deslliura en el camp de tenir les millors sèries i pel·lícules o aconseguir el major nombre de subscriptors, sinó que suposa també una punta de llança per als operadors de telecomunicacions i per a la mateixa indústria tecnològica.
Dimarts passat, en la presentació dels nous iPhone, el conseller delegat d’Apple, Tim Cook, va donar a conèixer alguns dels últims detalls del seu servei de vídeo en ‘streaming’. La firma, que va parlar per primera vegada d’aquest nou servei al març d’aquest any, aposta per les produccions pròpies («és un servei de vídeo mundial sense precedents amb una oferta totalment original», va assegurar el director de Vídeo Mundial d’Apple, Jamie Erlicht) i per noms importants de la indústria produint i protagonitzant continguts: Oprah Winfrey, Steven Spielberg, Jennifer Aniston...
Cook va revelar també la data de llançament del servei, que serà l’1 de novembre del 2019. Però, sobretot, va donar dos detalls d’importància: la compra d’un iPhone, iPad, Apple TV, Mac o iPod touch inclourà un any d’Apple TV+ gratis i, sobretot, que el preu de la subscripció mensual serà de 4,99 euros.
El cost del servei és una declaració d’intencions. Amb la majoria de la competència costant un preu superior (les tarifes bàsiques de Netflix, HBO i Filmin estan en els 7,99 euros; mentre que Disney+ tindrà un preu de 6,99 dòlars als EUA amb una opció d’estalvi anual), Apple veu una oportunitat de captar nous clients... que comprin els seus dispositius (i a partir d’aquí, l’any de cine i sèries gratis).
Les tecnològiques, doncs, veuen al mercat de l’‘streaming’ una palanca de creixement. Un altre exemple és eld’Amazon, que inclou Prime Vídeo al paquet de serveis Prime (36 euros l’any), tot i que també es pot comprar individualment (3,99 euros al mes o 19,95 a l’any).
Oferta comercial
Notícies relacionadesPerò no és l’únic sector que ha trobat en les sèries i pel·lícules una manera de créixer. El de les telecomunicacions és un altre exemple. Movistar, d’una banda, ha apostat també per les seves pròpies creacions dins de Movistar+ i, a més d’oferir diferents paquets per als usuaris, ha estrenat aquest any la possibilitat que clients de qualsevol operadora contractessin la seva televisió en ‘streaming’ per 8 euros al mes. D’altra banda, l’estratègia d’una de les seves rivals també incideix en la indústria audiovisual: Vodafone afirma ser l’agregador més gran del món de sèries i pel·lícules i ofereix als seus clients ‘packs’ amb alguns dels serveis de vídeo inclosos en la seva oferta comercial.
La importància d’aquest nou mercat també es demostra en el nivell d’inversió en produccions pròpies: Netflix, 12.000 milions el 2017; Amazon, 4.500 milions, i HBO, 2.200 milions (2017). Grans xifres per aconseguir captar el major nombre de clients.
- Primeres paraules de Cristina Serra després de la seva separació de Pep Guardiola
- Les clarisses abandonaran al febrer el monestir de Pedralbes
- Primeres operacions policials contra els migrants
- La primera ofensiva de Trump fulmina l’herència de Biden
- El Sabadell torna la seu a Catalunya arran de la victòria d’Illa i davant l’opa del BBVA
- Detenen un home per la mort d'una dona a Sant Joan les Fonts
- Una lluita diària per superar barreres arquitectòniques a Berga
- Aritmètica parlamentària Junts votarà ‘no’ al decret que apuja les pensions i deixa el Govern en mans del PP
- Infraestructures El segon gran tall de 10 mesos a l’R3 de Rodalies entre Parets i la Garriga començarà després de Sant Joan
- Educació a Catalunya Professors de català fan una crida a no corregir la selectivitat per mostrar el seu malestar amb el Departament