TRANSPORT
Cabify va augmentar un 53% la seva plantilla a Espanya el 2018
La firma va facturar 144 milions, el 98% més

openpublicdocument
Cabify va tancar l’exercici 2018 amb una plantilla de 330 treballadors a Espanya, xifra que suposa un increment del 53% (115 empleats més), en comparació amb l’exercici anterior, segons recull la memòria de sostenibilitat de la plataforma de mobilitat.
Segons la companyia, Cabify va generar a més l’any passat 6.300 llocs de treball indirectes, fonamentalment en el segment de conductors de vehicles de lloguer amb conductor (VTC) a través de les empreses que presten aquest servei a la plataforma.
Quant a la seva plantilla directa, registra una edat mitjana de poc més de 31 anys, el 37% són dones i un 88%, mil·lennistes.
Resultats
En el pla econòmic, la companyia fundada i dirigida per Juan de Antonio va aconseguir gairebé duplicar (+98%) la seva xifra de negoci el 2018, un exercici marcat per la 'guerra' oberta entre aquest tipus d’empreses i el sector del taxi.
Cabify va ingressar així uns 144 milions d’euros l’any passat, després de més que duplicar tant el nombre de viatges (+116%) com el nombre de passatgers transportats (+114%) en comparació amb l’exercici precedent. Segons les seves dades, mig milió d’usuaris utilitzen cada mes les seves opcions de transport.
La firma també atribueix aquest creixement a l’extensió del seu negoci a noves ciutats, de manera que ja és present en una desena de capitals espanyoles, així com a la integració en la seva plataforma del servei de taxi, a la seva oferta d’altres mitjans de transport, com ara motos elèctriques i patinets, i a la introducció del pagament en efectiu per adaptar-se a tota mena d’usuaris.
Cap a la rendibilitat
El resultat brutd’explotació va ser no obstant negatiu en 1,14 milions d’euros, si bé aquesta dada representa retallar en un 71% la pèrdua comptabilitzada un any abans, cosa que, segons l’empresa, «mostra un clar camí cap a la rendibilitat».
Cabify assegura que va pagar 8 milions d’euros en impostos i cotitzacions socials a Espanya l’any passat, import que gairebé dobla el del 2017 «a causa del fort augment de la plantilla».
La seva tributació directa i indirecta va arribar als 40 milions, segons la memòria de la plataforma, que ratifica que paga «el 100% dels impostos que li correspon a Espanya, sense cap tipus d’enginyeria fiscal».
De la memòria de Cabify, verificada per Aenor, també es desprèn que l’any passat la companyia va invertir 6,3 milions d’euros en R+D+i a Espanya, import equivalent al 4,4% de la seva facturació. Aquest percentatge és, segons la firma, quatre vegades superior a la mitjana d’aquesta inversió a Espanya.
D’aquesta forma, la plataforma de mobilitat acumula una inversió total d’11,3 milions d’euros en R+D+i en els últims tres anys i compta amb patents a Espanya sobre deu desenvolupaments tecnològics.
Notícies relacionadesLa companyia emmarca aquest esforç inversor en el seu «compromís d’aportar a l’economia espanyola i a la construcció d’un ecosistema d’emprenedoria en el camp de la tecnologia».
A més d’Espanya, Cabify és present en una dotzena de països i noranta ciutats, fonamentalment de Llatinoamèrica, de manera que dona feina a un total de 1.500 persones.
- Després de sis mesos ingressat Toni Moog surt de rehabilitació: «És més difícil desenganxar-se del Diazepam que de la cocaïna»
- De la política, ¿se’n surt? (VIII) Xavier Domènech, exlíder dels Comuns: «M’han sondejat de diferents espais polítics, però no em plantejo tornar»
- Gairebé dos mesos desapareguda Indonèsia deté dos homes per la mort de Mati Muñoz
- Meteorologia El Meteocat emet un avís de situació meteorològica de perill per intensitat de pluges a Catalunya
- Les apps per fer amics triomfen a BCN
- Tornada al col·le a Catalunya Gairebé 84.000 professors tornen aquest dilluns a les aules amb la mirada posada a millorar la comprensió lectora de l’alumnat
- Meteorologia Catalunya desactiva l’alerta per Inuncat: continuarà plovent però amb menys intensitat de l’esperat
- UN LEMA COM A AVÍS Flick marca la línia al Barça amb el seu missatge: «Els egos maten l’èxit»
- Segon procés judicial Saül Gordillo admet haver agredit sexualment una altra treballadora i accepta un any i mig de presó
- Consells pràctics El mètode més ràpid per a un vàter net i sense males olors