INFRAESTRUCTURES

El Govern acusa Aena de "negligència premeditada" en la gestió de l'aeroport de Barcelona

"Tenim un model centralitzat d'aeroports en el qual Aena prioritza Madrid", afirma Calvet

zentauroepp46657612 el conseller de territori  dami  calvet  durant la roda de p190122143055

zentauroepp46657612 el conseller de territori dami calvet durant la roda de p190122143055 / Aina Marti

1
Es llegeix en minuts
Agencias

El conseller de TerritoriDamià Calvet, ha denunciat aquest dimecres que hi ha hagut una "negligència premeditada" per part d’Aena en la gestió de l’aeroport de Barcelona-el Prat, amb l’objectiu de convertir-lo en un aeròdrom "de segona".

En declaracions a Catalunya Ràdio, el conseller ha assenyalat que "sembla que hi ha un ofec o una negligència premeditada" per part d’Aena, i ha lamentat que conflictes com el d’Iberia acaben per afectar tant els turistes que visiten Catalunya com els seus residents.

"Tenim un model centralitzat d’aeroports en el qual Aena prioritza Madrid i ens hauria de tractar tots igual. Cal reclamar a l’Estat que corregeixi aquest ofec i aquesta negligència premeditada", ha dit.

En aquesta línia, ha destacat que el 2018 Iberia es va comprometre a solucionar algunes reclamacions dels treballadors en el context de convocatòries d’aturades, però que aquests acords "no s’han complert".

Cap a les 11.00 hores d’aquest dimecres ha arrencat una nova reunió de mediació entre la direcció i el comitè del personal de terra d’Iberia a les dependències del departament de Treball en un últim intent per desconvocar les aturades previstes per a divendres i dissabte, 30 i 31 d’agost.

La Generalitat ha convocat d’urgència les dues parts després que la reunió de mediació celebrada ahir acabés a la nit sense acord.

Notícies relacionades

Els treballadors de terra d’Iberia a l’aeroport barceloní, que ja van anar a la vaga el 27 i 28 de juliol i el cap de setmana passat, 24 i 25 d’agost, reclamen la conversió a fixos dels contractes temporals, que representen el 50%, i demanen noves contractacions per solucionar l’excés de càrrega de treball.

L’empresa, no obstant, manté que no pot negociar la transformació dels contractes del personal de l’aeroport de el Prat perquè és una qüestió d’àmbit estatal, que està fora de les competències de negociació del comitè d’empresa a l’aeroport barceloní.