sector financer
CaixaBank confia que la Cambra es limiti a promoure l'economia
El seu president evita comprometre's a tornar la seva seu a Barcelona si el Govern respecta l'ordre legal

zentauroepp46788311 caixabank190201101240 /
El president de CaixaBank, Jordi Gual, s’ha mostrat "confiat" aquest dimecres que el nou equip de govern de la Cambra de Comerç de Barcelona tindrà en compte els "interessos generals" i centrarà l’organisme en les "activitats que li són pròpies": el desenvolupament de l’activitat econòmica i empresarial. "Haurem de veure quina és l’executòria de la nova direcció d’aquest òrgan, que és important per al desenvolupament de l’economia de Barcelona i Catalunya", ha afirmat. El missatge és tot un toc d’atenció a la nova majoria independentista que ha portat a la presidència de la institució Joan Canadell, que ha demanat a les grans empreses que contribueixin a “forçar l’Estat a respectar la voluntat del poble de Catalunya”.
En un curs de l’APIE i el BBVA a la Universitat Internacional Menéndez Pelayo, el banquer no ha volgut revelar si el seu banc tornaria la seva seu de València a Barcelona si, com ha proposat Foment, la Generalitat fa una declaració formal comprometent-se a no prendre mesures contra l’ordenament jurídic. "No em vull pronunciar sobre situacions hipotètiques que no tenen per què confirmar-se. El futur té un elevat grau d’incertesa. Quan es vagi concretant la direcció que prendrà, el consell decidirà", ha apuntat.
Notícies relacionadesL’economista també ha destacat que l’economia espanyola està creixent bé, "en part pel que es va fer els últims anys i en part pels vents de cua". En aquest sentit, ha defensat que "sempre és bo en aquesta vida ser previsor" i ha demanat al pròxim Govern que aprofiti la situació per estalviar per quan tornin els "temps difícils" i per fer reformes "estructurals, no conjunturals, microeconòmiques, no macroeconòmiques, sobre els mercats de productes i serveis i d’inversió en actius públics".
També ha defensatl’ERO que recentment ha pactat CaixaBank amb els sindicats i que suposarà la sortida de 2.023 empleats, molts d’ells per mitjà prejubilacions. L’ajustament, ha justificat, s’ha fet per raons organitzatives i per adaptar-se a la transformació digital del sector i s’ha emprès respectant la legislació vigent i amb ànim de ser prudents". Així mateix, ha donat per benvinguda la nova llei de contractes hipotecaris, ja que donarà "seguretat jurídica" i permetrà dotar de "més tranquil·litat" un negoci que ha estat "discutit" en els últims anys.
- TURISME DENTAL Alerta sobre la nova moda de viatjar al Marroc a la recerca del somriure perfecte: «És una temeritat»
- Ocupació pública El Govern aprova aquest dimarts la pujada salarial del 0,5 % pendent per als funcionaris, segons CCOO i UGT
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Rellotge biològic masculí La ciència confirma que l’edat del pare és clau en el desenvolupament del fetus i la salut del nadó
- Sanitat pública Catalunya reforma l’atenció primària perquè en un any es pugui oferir assistència en 48 hores
- Salmonel·losi, la intoxicació estrella de l’estiu: riscos, símptomes i consells pràctics per evitar la infecció
- Les finances del club Radiografia de l'economia del Barça: "Hem passat de l'UCI a planta"
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Segons l’Institut Carles III Espanya registra 265 morts prematures atribuïbles a la calor de l’última setmana, 43 a Catalunya
- Corrupció al PSOE Els socis de Sánchez planten Feijóo i rebutgen negociar una moció de censura