RECLAMACIÓ

L'electricitat és el servei més mal valorat per les llars

Una subestació de subministrament d’electricitat, propietat de Red Eléctrica, a Bescanó, el maig del 2011.

Una subestació de subministrament d’electricitat, propietat de Red Eléctrica, a Bescanó, el maig del 2011. / JOAN CASTRO

1
Es llegeix en minuts

L’electricitat torna a ser el servei més mal valorat per les llars espanyoles.Un 19,1%afirmen que estan poc o gens satisfets amb el consum elèctric, segons les dades del Panel de Llars de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC).

La banda ampla fixa se situa en segona posició amb un 17,9% de persones descontentes, seguida per la telefonia fixa (15,2%). Al contrari, la telefonia mòbil il’Internet mòbil són els serveis que obtenen les millors valoracions amb percentatges al voltant del 60%.

El principal motiu d’insatisfacció entorn de l’electricitat sol ser el nivell de preus. Així, el 90,5% dels usuaris del servei elèctric manifesta que el servei és car i el 84,79% opina el mateix sobre el gas natural. El segon motiu seria la falta de claredat en les factures i sobre els preus.

Per al clients de banda ampla fixa, de televisió i serveis mòbils, el motiu de queixa són les interrupcions en el subministrament. I en el cas de la telefonia fixa, la mala atenció al client és la segona causa de descontentament.

Més insatisfets pel preu del gas natural

El percentatge de llars insatisfetes amb el preu del gas natural augmenta fins a un 48,1%. La CNMC va indicar que aquesta situació s’explica perquè durant el quart trimestre del 2018 els preus per als consumidors domèstics d’aquest servei van assolir valors màxims respecte als preus registrats els últims deu anys a causa de la pujada del preu del petroli.

Notícies relacionades

Quant a les reclamacions presentades pels clients, la banda ampla fixa es manté com el servei amb més nombre de queixes, amb un 17,9%. Al contrari que aquelles sobre el gas i l’electricitat, que ronden entre el 5% i 6%.

En la meitat dels casos, els motius al·legats pels clients al reclamar són els problemes en la facturació. En concret, les queixes sobre la banda ampla fixa són per la falta de qualitat del servei (interrupcions del subministrament), és a dir, possiblement problemes de falta de cobertura (56,5%).

Temes:

Electricitat