digitalització

Telefónica i la IBM s'alien per ajudar les empreses en la seva transformació digital

Els dos gegants presenten el servei 'Cloud Garden' que permetrà a les empreses llançar serveis digitals més ràpidament

zentauroepp45566432 a woman walks into a telefonica office building in barcelona181029095229

zentauroepp45566432 a woman walks into a telefonica office building in barcelona181029095229 / ALBERT GEA

1
Es llegeix en minuts
Sara Ledo

Dos gegants de les telecomunicacions com Telefónica i la IBM han unit les seves forces amb la posada en marxa d’un servei per ajudar les empreses a accelerar la seva transformació digital a través de l’ús de tecnologies avançades com el 'cloud' (el núvol), el Big Data, la Intel·ligència Artificial i el Blockchain.

El nou servei, anomenat 'Cloud Garden', aportarà a les empreses la velocitat, flexibilitat i capacitat necessàries per modernitzar i llançar ràpidament serveis digitals als seus clients a través de 'contenidors’. El servei, disponible des d’aquest moment per als clients empresarials, és aplicable a tota mena de sectors, a qui permetrà un millor funcionament del seu negoci. Així, per exemple, a la banca li servirà per a la previsió del frau, i al sector comercial, per a l’atenció al client amb chatbots o WhatsApp en comptes dels populars 'call center'.

La proposta passa per integrar les tecnologies 'cloud' de la IBM a la plataforma al núvol de Telefónica existent als Datacenters de la companyia a Espanya, de manera que per a les empreses sigui més fàcil i ràpid crear serveis digitals per als seus clients. 'Cloud Garden' es basa en Kubernetes, l’orquestrador de contenidors del mercat que utilitza estàndards oberts per facilitar el disseny i desplegament d’aplicacions i intel·ligència artificial a qualsevol plataforma cloud i entorn TI.

Notícies relacionades

Els nous serveis estaran disponibles en una mobilitat flexible de pagament per ús o mitjançant la contractació mensual de recursos dedicats i pagar per aquests. L’acord entre Telefónica i la IBM té una durada il·limitada i està dirigit en el seu inici per a aquelles empreses mitjanes de més de 50 treballadors, això és qualsevol administració pública i grans empreses. No obstant, en el futur preveuen arribar també a les pimes.

La presidenta de la IBM a Espanya, Marta Martínez, va definir la nova proposta com a "fonamental per ajudar les empreses espanyoles en la transformació digital que estan vivint", mentre que la seva homòloga a Telefónica va assegurar que per a la teleco espanyola és bàsic ser "partner tecnològic en la transformació digital per tenir la millor proposta de serveis".

Temes:

Telefónica