Anar al contingut

AEROLÍNIES

Level aposta per Barcelona amb vols directes a Xile i Nova York

Level, companyia de baix cost del grup IAG, connecta sense escales Barcelona amb Santiago de Xile i al juliol ho farà amb Nova York

Ara aspira a consolidar les seves rutes i no descarta el vol a Tòquio, malgrat no ser prioritari

Salvador Sabrià

Level aposta per Barcelona amb vols directes a Xile i Nova York

Andreu Dalmau

L’aerolínia Level, dedicada als vols ‘low cost’ de llarg radi dins del grup IAG i amb seu a Barcelona, ha posat en marxa aquesta diumenge el primer vol directe entre la capital catalana i Santiago de Xile, amb una freqüència de dues vegades per setmana. Vincent Hodder és el seu conseller delegat i considera que el baix cost en rutes intercontinentals ha arribat a Europa per quedar-s’hi i expandir-se. "Soc australià i treballo per a Jetstar, que va ser el primer exemple rendible en el món del model ‘low cost’ en llarga distància. És una evolució natural del  model de baix cost", explica. IAG va fer estudis de mercat i va veure que les seves marques no cobrien aquest segment de clients. "Si vols ser el líder d’un model de consumidor necessites una marca dedicada exclusivament a això, i per això es va crear Level".

Hodder explica que l’evolució de l’equipament de la indústria aeronàutica ha ajudat a fer rendible aquest mena de servei i posa com a exemple els Airbus A330-200 que utilitza la seva companyia, que malgrat ser molt més lleuger que altres models permet fer vols de fins a 15 hores sense proveir-se. 

Des de la seva posada en marxa, l’estiu del 2017, Level ha anat creixent i en els últims 12 mesos ja ha transportat més de mig milió de passatgers des de Barcelona. Hodder considera que en aquests 21 mesos d’operació s’han complert amb escreix els objectius marcats quan es va crear la marca per a aquest període de temps.

A més de la nova ruta a Santiago de Xile, Level preveu inaugurar el vol entre Barcelona i Nova York a partir de pròxim 27 de juliol, amb tres freqüències setmanals i amb tarifes a partir de 99 euros. Disposa de tres Airbus a Barcelona als quals n’hi n’afegirà un altre durant aquest any, amb els quals vola també des de la capital catalana a San Francisco, Boston i Buenos Aires. Precisament aquest últim vol els està donant molt bons resultats i preveu mantenir les vuit freqüències setmanals que ofereix. També passarà de dos a tres al juliol els vols a San Francisco i mantindrà els tres a Boston. 

Davant de l’alentiment econòmic que s’està vivint, Level ha optat per consolidar i ampliar els vols que té en marxa com a prioritat. Malgrat que la connexió directa amb Tòquio, per a la qual hi ha demanda constatada a Barcelona, no està entre els seus objectius actuals, continuen analitzant l’oportunitat d’oferir-la. "Abans de posar en marxa un vol hi ha moltes coses a fer, com ara tenir els permisos dels aeroports  i també dels països que se sobrevolaran, veure si hi ha recolzaments per part de les autoritats i com es concreten", assenyala el directiu de Level. I es refereix, afegeix, a millores en les tarifes i els impostos, o a plans de promoció de la destinació per part dels Governs que estan interessats en aquest vol.  

Avió de Level a Barcelona.  / ANDREU DALMAU (EFE)

Hodder està molt satisfet amb la seva activitat a l’aeroport de Barcelona. "No para de créixer i cada vegada que obrim noves rutes aquesta oferta té molta demanda. La demanda està creixent. I l’aeroport disposa de franges horàries per a nous eslots en les quals hi ha espai per al nostre tipus de vols". En canvi, descarta que Level obri una base a l’aeroport de Madrid.  

"Estem adoptant una posició conservadora per no tenir gaires avions volant sense prou gent per omplir-los. Aquest ha sigut precisament un dels problemes que pot passar factura a les aerolínies de baix cost", adverteix el directiu de Level. 

A més d’a Barcelona, des del juliol del 2018 Level opera vols de llarga distància des de París-Orly a Mont-real, Nova York, Guadalupe i Martinica.