alimentació

El Grup Farga culmina la integració de La Menorquina

La companyia gelatera preveu assolir aquest any unes vendes de 130 milions d'euros

zentauroepp19565160 barcelona  22 06 2012  distritos ruta   heladeria farggi sit171012133603

zentauroepp19565160 barcelona 22 06 2012 distritos ruta heladeria farggi sit171012133603

1
Es llegeix en minuts

El Grup Fargaha conclòs la integració de la seva divisió industrial, que inclou les marques Farggi i La Menorquina, adquirida el 2017 a Kalise.

D’aquesta manera, Farggi–La Menorquina es consolida com el primer fabricant de gelats amb marca pròpia a Espanya. Aquesta operació va comptar amb la participació del fons d’inversió Black Toro Capital que es va incorporar a l’accionariat del grup.

La planta productiva de la companyia és a Palau-Solità i Plegamans (Vallès occidental) i opera en tot el territori nacional amb una quota de mercat del 20%. Per a la integració, el grup de la família Farga també ha emprès el rellançament de la marca La Menorquina a tot el territori nacional. L’any passat van aconseguir un resultat d’explotació de 13 milions d’euros, el doble que en l’exercici precedent.

El conseller-director general, Àlex Balaguer, destaca que s’ha afrontat una "integració complexa que plantejava grans reptes industrials i comercials, i s’han assolit tots els objectius". El grup preveu assolir aquest any  unes vendes de 130 milions d’euros.

Notícies relacionades

En paral·lel, aquesta setmana la companyia ha tancat un acord per al finançament del grup amb l’objectiu d’aportar-li solidesa financera, permetent-li accelerar el seu creixement segons els objectius que el grup s’ha fixat per als pròxims anys. Aquest acord es formalitzarà en els primers dies de març.

El Grup Farga opera a través de dues divisions: la divisió industrial (Farggi-Menorquina) i la divisió 'retail' (Farggi1957, Farggi Café, Secrets i Farga). Comercialitza els seus productes sota les marques Farggi i La Menorquina i distribueix gammes de productes complementaris de primeres marques nacionals i internacionals, ocupa més de 800 treballadors i atén al cap de l’any 45.000 clients a través de 14 delegacions pròpies i més de 250 distribuïdors a Espanya, Portugal, França, Itàlia, el Regne Unit i Irlanda. I té presència en més de 40 països i està obrint mercat a Llatinoamèrica, l’Àfrica i l’Orient Mitjà.