Anar al contingut

Cotxe elèctric

¿Què serà dels tallers?

Els mecànics adverteixen que el menor manteniment del cotxe elèctric reduiria un 40% la seva facturació

Sara Ledo

¿Què serà dels tallers?

“El manteniment d’un cotxe elèctric és menor que el d’un cotxe amb combustible. En el futur s’han de vendre molt més serveis equilibrats al client per donar rendiment al taller”, assegurava aquesta setmana el president de Mercedes-Benz Espanya, Roland Shell, durant el congrés Faconauto. Segons un informe de la consultora Solera, els tallers deixarien de facturar un 38% si l’any 2050 tot el parc automobilístic espanyol fos cent per cent elèctric.  

Actualment, els tallers facturen 13.639 milions d’euros anuals, una xifra que es reduiria fins als 8.472 milions amb el cotxe elèctric. El motiu és que un vehicle elèctric no té oli, ni filtres, ni corretja de distribució, ni injectors, ni bugies, ni fuites, i això es tradueix en 11.400 euros menys. Una quantitat que no es compensa amb l’efecte bateria que, encara que té un cost similar –uns 11.000 euros de mitjana–, només requereix un canvi cada 10 anys.

A més, el nombre d’hores treballades també es reduirà, ja que el manteniment d’un vehicle elèctric requerirà un 90% menys de temps, segons l’estudi. Així, segons explica el seu autor, José Luis Gata, els prop de 20.000 cotxes elèctrics que hi ha actualment en circulació a Espanya es reparen a través dels concessionaris i les marques que tenen formació en primer grau. No és el cas dels tallers, als quals encara els queda molt per adaptar-se.

Entre altres coses, formació; així, segons Gata, en el futur caldrà que hi hagi centres especialitzats en bateries ja que reparar-les és més perillós (per l’alt voltatge), i les noves generacions hauran d’introduir-se en les noves tecnologies. “Haurà d’anar introduint-se la manipulació de bateries en la Formació Professional perquè el que ensenyen ara és una tecnologia molt antiga”, assegura.