aerolínia en crisi

Flybmi cessa les seves operacions i es declara en fallida

La companyia atribueix la decisió a la incertesa provocada pel 'brexit'

zentauroepp47001080 fly bmi190217133905

zentauroepp47001080 fly bmi190217133905 / Michaela Rehle

1
Es llegeix en minuts

L’aerolínia britànica British Midland Regional (BMI Regional), que opera com a Flybmi, ha paralitzat totes les seves operacions i s’ha declarat en fallida al·ludint a la “incertesa” creada arran de la sortida del Regne Unit de la Unió Europea.

Segons comunica la companyia en la seva pàgina web, existeixen diversos obstacles per seguir amb el seu negoci, com la recent escalada dels preus del petroli o la decisió de la UE d’excloure de participació el Regne Unit en el Pla d’Emissions europeu.

Aquests fets, units al mal que ha causat el ‘brexit’ al mercat i en les perspectives de futur, han fet impossible per a l’aerolínia passar a tenir benefici, sobretot quan no pot assegurar els contractes amb la resta d’Europa.

Segons argumenta la companyia, això genera una “falta de confiança” al voltant de l’habilitat de BMI per mantenir els vols que ara opera entre el Regne Unit i la resta del continent, al que s’uneixen les “dificultats” existents en la indústria local.

Davant aquests esdeveniments, els accionistes de l’empresa no han estès el seu programa d’inversions, tot i que s’hi hagin destinat més de 40 milions de lliures (46 milions d’euros) en els últims cinc anys.

L’única opció possible

“Lamentem sincerament que aquesta decisió hagi sigut l’única opció possible oberta per a nosaltres, però els obstacles, particularment els creats pel ‘brexit’, han resultat ser insuperables”, ha admès un portaveu de l’empresa.

Notícies relacionades

D’aquesta manera, tots els vols van ser cancel·lats des de dissabte mateix, per la qual cosa els clients que hagin reservat a través de Flybmi haurien de contactar amb el gestor de les targetes de crèdit utilitzades per al pagament a fi d’obtenir-ne un reemborsament.

BMI Regional formava part de British Midland International (BMI) abans de ser adquirida per IAG, la matriu d’Iberia i British Airways, a Lufthansa l’abril de 2012. Posteriorment, IAG la va vendre a XA (Sector Aviation Holdings) i va començar a operar de forma independent.