COMPETÈNCIA
Brussel·les, disposada a enterrar la fusió entre Siemens i Alstom
La Comissió Europea avisa que no jugarà a la política o tindrà favoritismes quan es tracta de garantir la competència

jgblanco18618776 barcelona 14 03 2012 economia instalaciones de la fabr160901132521
El projecte de fusió entre la divisió ferroviària de la companyia alemanya Siemens i la francesa Alstom, cridada a crear el primer gran campió europeu del sector, es prepara per xocar aquest dimecres contra el mur de l’Executiu comunitari. A hores d’ara ningú a París o Berlín es fa il·lusions sobre l’èxit del projecte i tret d’una sorpresa d’última hora, tot indica que el veredicte final de la Comissió Europea serà de veto a l’operació, que els dos grans fabricants van començar a preparar fa més d’un any.
“És probable que els equips de la Comissió, els seus serveis, proposin prohibir l’operació. Una posició com aquesta, que l’escola de comissaris pot revertir, no és el resultat d’una aplicació estricta de les regles de la competència. Està dictada per prejudicis ideològics. Quan defensem la creació d’un campió europeu, alguns funcionaris de la Comissió senten monopoli”, ha criticat Henri Poupart-Lafarge, el patró d’Alstom en una entrevista al diari francès Le Figaro.
Aquestes crítiques se sumen a les abocades pel màxim responsable de Siemens, Joe Kaeser, que també va arremetre contra els tècnics de la competència a l’assenyalar que seria interessant veure si el futur de la mobilitat a Europa està determinat per tecnòcrates que miren al passat o “europeus orientats cap al futur”. Unes paraules que no han caigut gens bé als passadissos de l’Executiu comunitari d’acord amb el missatge llançat aquest dimarts pel seu president, Jean-Claude Juncker.
Notícies relacionades“Creiem en la competència mentre sigui justa per a tothom. Mai jugarem a la política o tindrem favoritismes quan es tracti d’assegurar la igualtat de condicions”, ha avisat el luxemburguès durant un fòrum empresarial recordant que han aprovat més de 6.000 fusions i només n’han bloquejat una trentena en la seva història. “És un missatge per a aquells que diuen que la Comissió està composta per tecnòcrates obstinats”.
Brussel·les va iniciar una investigació en profunditat el juliol de l’any passat pels seus dubtes sobre el possible impacte negatiu del matrimoni empresarial per a l’alta velocitat i la senyalització ferroviària, al considerar que hi podria haver una pujada de preus i una reducció de l’oferta. D’acord amb les poques esperances dels implicats, els arguments de les dues empreses no han aconseguit dissipar els dubtes de la comissària de la competència, Margrethe Vestager. Tampoc l’argument de l’amenaça xinesa ni la pressió política de París i Berlín. “No veig cap raó acceptable perquè la Comissió s’hi oposi”, avisava fa uns dies el ministre francès, Bruno Le Maire, que considera “un error” econòmic i polític rebutjar la fusió.
- Ciència espacial Telescopis de tot el món observen l’arribada d’un gegantí objecte interestel·lar al nostre Sistema Solar
- Investigació en marxa Una desena d’afectats per càncer denuncien la fàbrica de Tenneco a Badalona: «Ho fem pels nostres fills»
- Òbit Qui era Diogo Jota, el jugador del Liverpool mort en un accident de trànsit a Zamora
- Festivals Cancel·lat el concert de Fito Páez que havia d'inaugurar el festival de Cap Roig
- Mor Michael Madsen, actor de 'Kill Bill' i 'Reservoir Dogs', als 67 anys
- Directius Mor l’exdirector de Port Aventura i Riu Hotels, l’empresari mallorquí Lluís Rullan Colom
- Mor Michael Madsen, actor de 'Kill Bill' i 'Reservoir Dogs', als 67 anys
- Ocupacions d'estiu De provador de platges a tastador de gelats: les ocupacions més singulars de la temporada d'estiu
- Incidències Un transformador que fon fusibles deixa més d’una setmana sense llum unes 160 llars i comerços de Barcelona
- Trama Koldo Ministres amb seient a Ferraz donen per fet una «reestructuració» en el PSOE «no només limitada a Organització»