EN POCS MESOS

AliExpress obrirà la seva plataforma a pimes espanyoles per vendre fora d'Espanya

El gegant d'Alibaba treballa en el desenvolupament d'un sistema logístic i de pagaments que els permeti comerciar globalment a partir de març o abril

46075045 601

46075045 601 / AARON TAM GABRIEL BOUYS (AFP)

2
Es llegeix en minuts
EFE

AliExpress permetrà que les empreses espanyoles, fonamentalment pimes, venguin els seus productes fora d’Espanya a través del seu web a partir del març o l’abril, segons el seu director general, Wang Mingqiang, qui ha avançat que inicialment se centraran en països de la zona euro. Aquesta mateixa setmana el gegant Alibaba, propietari de AliExpress, va anunciar un acord amb El Corte Inglés per fomentar el comerç exterior de la cadena espanyola de grans magatzems i facilitar els pagaments dels turistes xinesos als establiments. 

Llançada el 2010, la plataforma AliExpress, en la qual compren 150 milions d’usuaris, es limitava en el seu origen a vendre productes xinesos fora de la Xina, però fa dos anys va crear a Espanya AliExpress Plaza, un canal de venda local en el qual conviuen empreses espanyoles amb marques xineses i globals.

L’obertura d’aquest canal, centrat en tecnologia, electrodomèstics i moda, va permetre als venedors locals vendre a Espanya i va facilitar a AliExpress a reduir considerablement, en col·laboració amb Correus, els seus terminis d’entrega, que han passat dels 28 a 15 dies en el cas de les comandes transfrontereres i a 3 dies en el del canal local.

“La nostra intenció a l’entrar al mercat espanyol era oferir productes divertits i amb una bona qualitat preu. Ara aportem al consumidor una gran quantitat de productes de fabricació xinesa i local amb una qualitat superior”, va destacar en una entrevista amb EFE Minggiang, que va assenyalar que volen donar un pas més ajudant les pimes nacionals a vendre globalment.

Per això, a partir de març o abril del 2019, les pimes espanyoles podran vendre fora d’Espanya via AliExpress. Per facilitar les transaccions, està treballant en el desenvolupament d’un sistema logístic i de pagaments que els permeti comerciar globalment. Inicialment, els productes espanyols es vendran en països de la zona euro perquè comparteixen moneda, les preferències dels consumidors són similars i compten amb un sistema logístic avançat que garanteix la millor experiència per al client, segons el directiu, que ha explicat que la idea és estendre'l posteriorment a Rússia, països del seu entorn i el Pròxim Orient.

Quant al tipus d’empresa per a la qual obriran aquesta via de venda, el director general de AliExpress va assenyalar que fonamentalment busquen pimes del sector de la moda, sabates i complements en el que considera que la indústria espanyola té “gran avantatge".

“Espanya és un mercat molt important per a AliExpress, és dins del nostre top 3”, va asseverar  Mingqiang, que va atribuir l’èxit de la companyia al seu esforç per oferir els millors productes al millor preu. Per aconseguir-ho, a més de reforçar-se en logística i mitjans de pagament, utilitzen la intel·ligència artificial per fer recomanacions personalitzades als consumidors, va explicar.

Segons la seva opinió, aquestes millores han portat que durant les campanyes comercials del Dia del Solter (11 de l’11) i Black Friday, un de cada nou espanyols hagi comprat a AliExpress i que en els últims 12 mesos la plataforma hagi registrat més de 10 milions d’usuaris a Espanya.

Notícies relacionades

Minggiang ha remarcat que l’últim Dia dels Solters, Espanya es va situar com el segon país per comandes dins del grup, superat només per Rússia, i el valor de les compres va ser quatre vegades superior al registrat el 2017.

Durant els descomptes del Black Friday, les vendes locals van pujar el 183 % i el tiquet mitjà unitari va augmentar més del doble a AliExpress Plaza, on van comprar més de 20.000 persones.