AUTOMÒBIL

Seat produirà 27.000 vehicles menys del previst a Martorell aquest any

La producció de la factoria catalana acabarà l'any amb un augment de 19.000 cotxes respecte al 2017

seat-tarraco-production-starts-in-wolfsburg 002 hq

seat-tarraco-production-starts-in-wolfsburg 002 hq

2
Es llegeix en minuts

La fàbrica de Seat de Martorell no aconseguirà aquest any complir les seves previsions. Pararà el desembre tres dies més del previst a causa de la falta de motors subministrats pel grup Volkswagen, fet que suposa que la producció del 2018 acabarà amb 474.000 cotxes, una reducció de 27.000 unitats en relació amb la planificació d’abans de l’estiu, segons dades a les quals ha tingut accés Coche Global.

Les notícies que arriben de Wolfsburg (Alemanya) són negatives al constatar la falta d’alguns motors per als models Ibiza i Arona. Per fer front a aquesta situació, els sindicats i la direcció de la companyia han pactat una modificació del calendari laboral previst per al desembre amb tres dies d’aturada addicionals en la línia de muntatge número u.

La firma espanyola, segons Coche Global, pararà la producció dels models Ibiza i Arona els dies 7, 19, 20 i 21 de desembre, segons diuen fonts sindicals, quan estava prevista una única jornada d’inactivitat per al 7 de desembre. A més, la producció del León s’aturarà el dia 7 de desembre i la de l’Audi A1, els dies 7 i 21 de desembre.

Notícies relacionades

L’impacte dels tres dies addicionals d’aturada serà d’una retallada a la producció dels models afectats de 4.415 unitats. Amb les noves mesures, la fàbrica de Martorell acabarà l’any 2018 amb un volum de 474.000 vehicles en lloc de les 501.000 unitats previstes abans de l’estiu en relació amb l’impacte de la crisi per falta de motors amb la nova homologació WLTP. La rebaixa de producció era fins ara d’unes 20.000 unitats.

Malgrat el descens en la previsió, la producció de la factoria catalana acabarà l’any amb un augment de 19.000 cotxes en relació amb el resultat de 2017, cosa que suposa una millora del 4%. Les 474.000 unitats del 2018 s’acosten a la xifra prevista just fa un any, que posteriorment es va anar incrementant gràcies a la resposta positiva de la demanda. No obstant, l’impacte de la falta de motors ha sigut "molt més gran" del que preveia el president de la marca, Luca de Meo, que al setembre va enviar una carta a la plantilla en la qual xifrava en 10.000 unitats menys l’efecte i intentava tranquil·litzar els treballadors a l’assegurar que no seria necessari un expedient de regulació d’ocupació temporal. Els dies d’inactivitat s’estan resolent amb l’aplicació de la flexibilitat de jornada de què disposa cada empleat i la companyia.

Temes:

Cotxes Seat