Comerç

El comerç minorista reconeix estar en un "punt de no retorn"

La CEC al·lega un creixement "ridícul" de les compres en els últims tres anys (8%) després de la crisi

pequeocomerciomadrid

pequeocomerciomadrid

1
Es llegeix en minuts
Sara Ledo

La desacceleració del comerç minorista després dels pitjors anys de la crisi situen el petit comerç en un "punt de no retorn" davant l’auge del comerç ‘online’, segons reconeixia el president de la Confederació Espanyola del Comerç (CEC), Manuel García-Izquierdo, durant l’inici de la quarta edició del Madrid Retail Congress (MRC18).

En declaracions a aquest mitjà, García-Izquierdo va explicar que el comerç de proximitat ha patit una falta de confiança i de poder adquisitiu del consumidor que s’ha reflectit en un augment només del 8% de les compres en els últims tres anys. "És un augment ridícul, sobretot si es té en compte que la crisi va produir descensos de més del 50% a molts comerços", va afegir.

No obstant, des de la CEC són conscients que el comerç electrònic "ha arribat per quedar-se", i per això se citen a "aprofitar" la situació fent que l’'ecommerce' sigui "una part més" del servei que donen als consumidors.

Notícies relacionades

A més, García-Izquierdo considera que "cal reactivar" l’activitat del comerç de proximitat a través de totes les administracions per definir un model comercial prolongat i assegurar l’existència d’aquells comerços fonamentals per a "molts pobles i capitals de província".

Respecte alNadal són optimistes i confien en un creixement de les vendes i en la creació de 30.000 llocs de treball (similar al 2017).

Temes:

Consum Comerç