CORRUPCIÓ BANCÀRIA
Condemnat a dos anys i sis mesos de presó l'exdirector general de la CAM
López Abad ja té una altra condemna de tres anys de presó pel falsejament dels comptes de la caixa alacantina
Modesto Crespo, que va ser qui va cobrar els diners, va pactar una pena de nou mesos i retornar els 600.000 euros ingressats
Roberto López Abad. /
La secció dècima de l’Audiència d’Alacant ha notificat aquest dimarts la sentència pelcas de les dietes al que va ser expresident de la Caixa d’Estalvis del Mediterrani, Modesto Crespo, en què la pena més gran la rep com a ideòleg del sistema l’exdirector general de l’entitat, Roberto López Abad, condemnat a dos anys i sis mesos de presó.
López Abad ja va ser condemnat a tres anys de presó pel falsejament dels comptes de l’entitat, una decisió de l’Audiència Nacional que està recorreguda davant del Tribunal Suprem. Però, en cas de no prosperar aquest recurs, o el que previsiblement presentarà per aquesta nova pena davant d’aquest mateix tribunal, no podrà eludir l’entrada a la presó.
La sentència dona per bo el relat del Fiscal Anticorrupció, que establia que López Abad va dissenyar el pla perquè Crespo, que no podia rebre cap retribució pel seu càrrec, ingressés 600.000 euros entre el 2009 i el 2011 a través de Tinser Cartera SL, una firma sense activitat participada per la mateixa CAM.
La fiscalia va aconseguir abans del judici un pacte amb Crespo, que es va declarar culpable i va apuntar López Abad com a artífex de l’engany a canvi d’una rebaixa de la seva pena de presó fins als nou mesos, tal com ha quedat reflectit en la sentència. Això sí, haurà de tornar els diners cobrats al Sabadell, que va ser el que va comprar la CAM.
A més de López Abad, la sentència condemna igualment per un delicte d’apropiació indeguda agreujada als tres membres de la comissió de retribucions de l’entida, Antonio Gil-Terrón, Luis Esteban i Martín Sevilla, i al secretari del consell d’administració de la caixa, José Forner, a un any i sis mesos de presó. Tots ells han sigut condemnats també a multes, tot i que per sota dels cinquanta mil euros.
En canvi, queden alliberats de tota responsabilitat la resta de consellers que van haver de seure al banc dels acusats.
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- La gestió de la dana Mazón va veure vídeos de les inundacions a El Ventorro i ara sospesa dimitir
- Anàlisi L’operació sortida de Mazón i la jugada a tres bandes: Catalá, Pérez Llorca i Mompó, en els llocs clau
- Mazón pacta la sortida amb Feijóo al marge del PP valencià
- Gent gran sola La teleassistència de Barcelona rep 35 trucades diàries d’avis per «conversar per soledat»
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- Negociacions a Suïssa Zapatero no dona per «definitiva» la ruptura de Junts i admet que el cas Cerdán «va impactar» en la relació
- Pensions ¿Quan es cobra la paga doble de Nadal? Bones notícies per als jubilats
- 8 PARTITS SEGUITS ENCAIXANT A falta de joc, Flick intenta resetejar el Barça
