TRANSPORT
TMB desenvolupa un minibús 100% elèctric que donarà servei a Barcelona
El projecte ha sigut desenvolupat íntegrament a Catalunya
tmb
Cotxes elèctrics, motos elèctriques, patinets elèctrics... ¿Per què no autobusos 100% elèctrics? Fa temps que Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) adapta la seva flota per reduir les emissions de gasos contaminants, però no és senzill trobar autobusos 100% elèctrics que tinguin una autonomia suficient per aguantar una jornada sencera sense passar per les cotxeres. És per això que la solució trobada per la firma pública de transport ha sigut posar fil a l’agulla, arribar a acords amb el sector privat i desenvolupar la seva pròpia solució: un minibús elèctric amb autonomia de 16 hores.
El primer prototip d’aquest nou vehicle s’ha donat a conèixer en el marc de la Smart City Expo World Congress (SCEWC), que se celebra a Barcelona fins dijous. Es tracta d’un producte conjunt que sigut desenvolupat íntegrament per empreses catalanes en el marc de l’estratègia d’investigació i innovació RIS3CAT, que gestiona Acció i que està cofinançada pel programa Fons Europeu de Desenvolupament Regional de la Unió Europea (Feder).
"TMB sempre ha sigut pionera en l’adopció en la flota de noves solucions", ha destacat la presidenta de TMB i regidora de Barcelona, Mercedes Vidal, en la presentació del nou minibús. "Reuneix les millors característiques per donar servei de proximitat i fer-ho amb la tecnologia més neta disponible", ha afegit.
Per a Vidal, la clau és que malgrat que la mobilitat verda es veu cada vegada més al vehicle privat, en qüestions de transport col·lectiu de grans mides és més difícil trobar solucions. Davant d’aquesta falta d’oferta, TMB com a operador de transport i prestador del servei, Applus Idiada (empresa d’enginyeria), Indcar (carrosseria), Eurecat (centre tecnològic) i Millor Battery (fabricant de bateries) es van unir per impulsar aquest projecte, que ha comptat amb una aportació de 488.000 euros del programa Feder.
El minibús ha sigut dissenyat per a un "ús urbà intensiu en recorreguts d’alta exigència com els autobusos de barri de TMB" i tenint en compte les característiques dels nuclis antics de la ciutat, ha destacat Vidal. El vehicle compta amb unes dimensions de 7,21 metres de llarg per 2,43 d’ample i capacitat per a 22 passatgers (10 d’ells asseguts), i compta amb rampa accessible. Amb bateries modulars de 135 kWh d’uns 4.000 cicles de vida, "l’autonomia és suficient per a una jornada completa de treball també a l’estiu amb l’aire condicionat", ha afegit Vidal.
El prototip passarà ara el cicle de proves amb el bus buit, im farà uns 4.000 quilòmetres simulant recorreguts reals. D’aquí uns tres mesos haurà finalitzat aquesta prova i es podrà decidir si s’obre concurs per renovar la flota de TMB.
- El temps Desembre es complica a Catalunya: pluges, borrascas i la incògnita de la neu per Nadal
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Racons emblemàtics de Catalunya L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa
- Pla del Govern Catalunya renovarà 20 barris degradats amb una inversió total de 412 milions
- Previsió meteorològica Catalunya reactiva els seus plans davant inundacions davant les intenses pluges previstes per a aquest divendres i dissabte
- Nostàlgia mil·lennista La revista ‘SuperPop’ torna als quioscos amb una edició especial de Rosalía
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Proposta familiar Un Nadal de joguina
