COMERÇ

Comertia pregunta a la Generalitat si va donar ajuts a Amazon per al centre del Prat

Les vendes de les cadenes associades van caure l'1,2% al setembre

calbet-cid-evc

calbet-cid-evc

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

Comertia, l’Associació Catalana de l’Empresa Familiar del Retail, ha demanat aquest dijous a la Generalitat aclarir si va donar ajuts Amazon per al seu centre delPrat de Llobregat després que hagi transcendit que el gegant del comerç electrònic està valorant posar-lo a la venda a l’any d’inaugurar-lo.

"Volem que l’Administració parli dels ajuts, que sapiguem els que hi ha hagut i la quantitat, i si aquesta gent ha fet un cop de pilota que el torni", ha dit en roda de premsa el president de Comertia, German Cid.

A més, ha reclamat equiparar la fiscalitat de totes les empreses que realitzen una activitat econòmica al territori: "Amazon paga impostos fora i no contribueix a l’Estat del Benestar. Nosaltres paguem l’IVA i l’impost de societats a Espanya; així, doncs, és competència deslleial".

Per la seva part, fonts d’Amazon van declinar "fer comentaris sobre rumors o especulacions" sobre la possible posada a la venda del centre logístic del Prat.

Cid també ha demanat més contundència contra el 'top manta' per "no pagar impostos i treure vendes al comerç tradicional”, i ha considerat que totes les administracions –local, autonòmica i estatal– haurien de posar-se d’acord per aturar el problema dels manters, que segons Comertia poden arribar a recaptar uns 4.000 euros mensuals.

Caiguda de vendes de l’1,2%

Segons l’Indicador de Retail Comertia, les vendes de les cadenes adherides a aquesta associació han registrat una caiguda de l’1,2% al setembre en comparació amb el mateix mes de l’any passat, a causa del descens de la moda (-9,8%), els complements per a la persona (-2,5%), la restauració (-3,1%) i el lleure i la cultura (-0,5%).

Cid s’ha mostrat sorprès per la caiguda experimentada per la moda, malgrat que les rebaixes d’estiu van durar fins a l’agost i que el setembre ha sigut un mes calorós, i per això el consumidor no ha sortit a comprar per a la temporada de tardor: "El temps sempre afecta, però aquesta vegada ha afectat bestialment".

En canvi han crescut les vendes en sectors com el de l’alimentació (+4,6%) i l’equipament per a la llar (2,5%): "L’auge dels pisos turístics ha afavorit el sector de l’alimentació i no tant el de la restauració."

Al setembre, el 42% de les empreses han augmentat vendes, el 50% les han reduït i un 8% les han mantingut; al mateix temps que un 8% han augmentat plantilla, el 81% l’han mantingut i l’11% l’han reduït.

Contracció del consum

Mentre que a l’agost l’indicador de Comertia va reflectir un augment de les vendes del 3,6%, principalment per l’augment de les vendes de cotxes i d’alimentació, al setembre no han sigut positives, la qual cosa, segons Cid, suposa una contracció del consum.

Notícies relacionades

"Estem notant una lleugera desacceleració per l’augment dels preus dels carburants, l’elevat cost de la vivenda –tant de lloguer com de compra–, l’augment del crèdit al consum i la persistència de salaris baixos, cosa que provoca un endeutament de les famílies", ha apuntat.

De cara a l’octubre, els empresaris s’han mostrat optimistes i preveuen un augment de les vendes del 3,7%, i un 14% de les empreses preveuen contractar personal, el 17% planegen reduir plantilla i el 69% pretenen mantenir-la.

Temes:

Amazon Comerç