Pacte de toledo
Acord per actualitzar les pensions amb l'IPC
Els partits polítics han consensuat que no se supediti aquesta pujada a cap altre paràmetre, seguint així la recomanació aprovada el 2011
La comissió del Pacte de Toledo ha tancat aquest dimecres un acord majoritari perquè les pensions tornin a revaloritzar-se conforme a l’IPC "real" i sense supeditar aquesta pujada a cap altre paràmetre, seguint així la recomanació aprovada el 2011, han confirmat a EFE fonts parlamentàries.
Els portaveus parlamentaris de la comissió han tancat avui per fi un acord al voltant de la recomanació segona perquè l’actualització de la pensió es torni a vincular a la inflació com el mecanisme que ha de servir per conservar el poder adquisitiu de les pensions.
Després de gairebé dos anys de negociacions, els partits polítics han consensuat que la recomanació recordi, tal com contempla la del 2011, que la revalorització ha de ser diferenciada de qualsevol altra acció de millora encaminada no a conservar, sinó –quan ho permeti la situació econòmica i amb l’oportuna cobertura legal–, a augmentar aquest poder adquisitiu.
A més, deixen clar que "la comissió constata que el vigent Índex de Revalorització de les Pensions (IRP) no té prou consens polític i social", amb referència a l’indicador aprovat pel Govern del PP que pujava les pensions el 0,25 % anualment mentre la Seguretat Social estigués en dèficit.
"La comissió considera essencial, als efectes de generar confiança en la ciutadania, recuperar el consens de la Recomanació del Manteniment del poder adquisitiu i millora de les pensions, aprovada l’any 2011 en el marc de les Recomanacions del Pacte de Toledo", puntualitza la recomanació.
Així mateix considera que el desenvolupament de l’establert en aquesta recomanació haurà de ser consultat i debatut al si del Pacte de Toledo.
La comissió afirma que la sostenibilitat del sistema exigeix que només es financin amb càrrec als recursos de la Seguretat Social les despeses corresponents a l’estricte manteniment del poder adquisitiu de les pensions i que tota pujada per sobre de l’IPC sigui sufragada amb càrrec a altres recursos financers.
Assenyala que el Pacte de Toledo, com ha vingut fent en el passat, defensa el manteniment del poder adquisitiu dels pensionistes, la seva garantia per Llei i la seva preservació mitjançant l’adopció de mesures encaminades a assegurar l’equilibri social i financer del sistema de pensions en el futur.
Aquesta recomanació formarà part del conjunt de mesures que el Pacte de Toledo redactarà per garantir la sostenibilitat i suficiència del Sistema de la Seguretat Social i que hauran de ser debatudes i votades posteriorment en el Ple del Congrés.
Una vegada que siguin aprovades per la Cambra Baixa, el Govern és qui ha de legislar seguint previsiblement les directrius del Pacte de Toledo, que no són vinculants.
- Tornada a les aules Maribel Tarrès, directora d’institut: «M’agradaria que Educació retirés la prohibició total dels mòbils»
- Educació La sincera crítica d'una mare pel cost de 'La tornada al col·le': "Ens han demanat vuit llibres i no sap ni llegir ni escriure"
- La periodista que va dinar amb Mazón vol que es posi el focus en els que decidien
- Suport a Sánchez com a líder i candidat a la presidència
- Accident de trànsit Un autocar bolca a la C-32 a Santa Susanna i deixa 53 persones afectades, tres d’elles greus
- Successos Una passatgera del bus bolcat a Santa Susanna: «El conductor estava marejat abans de l’accident»
- GP DE CATALUNYA Els Márquez, feliços: Àlex guanya i Marc (gairebé) es corona
- Centres penitenciaris Una agressió sexual a Lledoners i un atac múltiple a funcionaris de Brians 2 en només dues setmanes
- Després de l’estiu Els veïns de Bellvitge es retroben en les seves festes: «Venim pels nens, però ens provoca nostàlgia»
- Accident de trànsit Un autocar bolca a la C-32 a Santa Susanna i deixa 53 persones afectades, tres d’elles greus