Les VTC quintupliquen el màxim legal i arriben a les 11.200 llicències

El sector dels vehicles de lloguer amb conductor creix un 4,3% el setembre amb 426 nous permisos a Espanya

A Barcelona hi ha 5,39 vegades més permisos que els desitjats per l'Ajuntament

openpublicdocument-1

openpublicdocument-1

3
Es llegeix en minuts
Jordi Jon Pardo

Lesprotestes dels taxistes durant l’estiusemblen no haver intimidat els propietaris de llicències VTC, de fet, 426 nous permisoss’han sumat a les arques del sector de vehicles de lloguer amb conductor, un4,3%més intermensual, fins a arribar a les11.200, segons les dades publicades aquest dilluns pel Ministeri de Foment, que situa Madrid en el centre neuràlgic d’aquests permisos amb 5.277 llicències, per davant de Barcelona, amb 1.926, i Màlaga, amb 1.075.

Mesures que no es compleixen

Segons les últimes dades oficials de setembre, empreses com araUber oCabifyconsten d’un total de vehicles que superen per cinc el màxim teòric de 2.184 que hauria de mantenir la ràtio d’1 VTC per cada 30 taxis a Espanya, un reial decret que Barcelona ja va iniciar en els inicis del mes passat per blindar el negoci de transport urbà groc. No obstant, els permisos concedits aquest setembre a la capital catalana són 5,39 superiorsals desitjats a l’Ajuntament.

Llicències comparades

A Espanya consten 10.946 llicències VTC al territori nacional i 254 d’autonòmiques, una xifra que segueix creixent fruit de les noves llicències que s’estan atorgant per via judicial. A l’altre costat, el nombre de llicències de taxi es va situar a 3 de setembre en65.539(65.223 a nivell nacional i 316 d’autonòmiques). Aquesta xifra suposa un tímid creixement del 0,12 % amb 83 llicències més. Amb aquestes últimes dades oficials, el nombre de llicències de taxi a Espanya és sis vegades superior al del VTC, tot i que també 5,15 vegades superior al desitjat pel gremi.

Províncies i comunitats

Si s’analitzen les dades per províncies,Madrid és novament la que concentra el major nombre de llicències VTC, amb 5.277, el 47 % del total, i el 6,4 % més que el mes passat (322 més). En el cas de les de taxi, aquestes arriben a les 15.524, el 23% del total. La ràtio entre llicències VTC i taxi és pròxima a la Comunitat de Madrid a una per cada tres, deu vegades superior al teòric establert.

Per darrere de Madrid se situaBarcelona, que compta amb 1.926 llicències de VTC, 113 més que a agost, i 10.793 de taxi. La ràtio en el cas de la ciutat comtal ha descendit una a VTC per cada sis de taxi.

El bronze se l’emporta la província de Màlaga, que compta amb 1.075 llicències VTC, i 2.648 de taxi. No obstant, és la que presenta més ràtio, superantper més de 12el desitjat pel sector taxista.

Altres regions i comunitats

Per sobre de les 100 llicències de VTC hi ha Balears (213), Sevilla (197), La Corunya (190), Cantàbria (161), València (141), Saragossa (136), Granada (126), Múrcia (112) i Astúries (105). A la província de Sòria no hi havia cap llicència VTC fins a principis de setembre i a Zamora se’n comptabilitzava una.

Per comunitats autònomes, després de la uniprovincial de Madrid, Catalunya és la que més VTC té, 2.056, mentre que Andalusia és la tercera amb 1.731 llicències. Pel que fa al taxi, Madrid lidera també la classificació, seguida de Catalunya, amb 12.330, i Andalusia, amb 8.971.

Notícies relacionades

Per afrontar aquesta situació, i ja que a les grans ciutats com Madrid i Barcelona la proporció de VTC i el taxi podria arribar a l’1/2, Foment treballa en un nou marc regulatori que preveu portar al Consell de Ministres a mitjans de setembre.

El Govern s’ha mostrat convençut que el Congrés dels Diputats convalidarà el decret llei amb què es pretén facultar les comunitats autònomes que ho sol·licitin per regular al seu territori l’activitat de VTC, que intervenen plataformes com Cabify o Uber.