resultats semestrals

Telefónica guanya 1.739 milions el primer semestre, un 8,6% més que el 2017

L'operadora ha reduït la seva facturació un 6,7% els primers sis mesos de l'any

3
Es llegeix en minuts
Sara Ledo

Telefónica ha assolit un benefici net de 1.739 milions d’euros el primer semestre de l’any, un 8,6% més que en el mateix període del 2017, segons ha informat la ‘teleco’ a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).

Els ingressos del semestre se situen en 24.334 milions d’euros, un 6,7% menys que l’any anterior, tot i que en termes orgànics ha sigut un 2% superior, gràcies a l’increment dels ingressos per venda de terminals, un 18% més el semestre, i el creixement del 0,7% en els ingressos de servei

D’altra banda, el seu resultat brut d’explotació o oibda s’ha situat en els 8.102 milions d’euros, un 0,9% interanual més baix.

El deute de la companyia presidida per José María Álvarez-Pallete s’ha reduït per cinquè trimestre consecutiu (382 milions entre l’abril i el juny), tot i que encara se situa en 43.593 milions d’euros, un 10,1% menys que el mes de juny de l’any passat. Si bé, Pallete es congratula d’aquesta caiguda: “El deute es redueix per cinquè trimestre consecutiu gràcies a la forta generació de caixa (998 milions d’euros), que creix un 55% excloent-ne el pagament d’espectre al Regne Unit. Aquestes xifres ens permeten reiterar els objectius i el dividend fixats per al 2018”, explica en un comunicat.

En el segon trimestre, el benefici net va ser de 902 milions d’euros, un 9,9% més que en el mateix període de l’any anterior. Uns resultats que es troben, precisa la companyia, afectats per impactes nets positius a Oibda (225 milions d’euros) i negatius en benefici net (60 milions menys), degut principalment a una sentència judicial favorable al Brasil i al deteriorament parcial del fons de comerç i reversió d’actius de Mèxic.

Per àrees

A Espanya, els ingressos del primer semestre van augmentar un 0,6% respecte als mesos de gener i juny de l’any anterior, fins a assolir els 6.265 milions d’euros, mentre que els ingressos del segon trimestre ascendeixen a 3.167 milions d’euros (un 0,2% més que el mateix trimestre de 2017) gràcies a l’avenç dels ingressos de servei (un 0,1% interanual més) i a l’augment de la venda de terminals (un 7,5% interanual més).

"Hem enfortit la nostra proposta de valor, lacompra recent dels drets del futbol en la Lliga i la Champions augmentarà la nostra visibilitat i la sostenibilitat del nostre model de negoci en els pròxims tres o quatre anys, i a més hem llançat la marca O2", va explicar Pallete en un vídeo. 

Per la seva banda, Alemanya va obtenir una xifra de negocis que va descendir un 0,5% en el primer semestre i se situen en els 3.525 milions d’euros.

Telefónica manté el seu domini al RegneUnit com l’operador de xarxa mòbil “favorit” dels anglesos, amb una base de clients superior als 32 milions, i després d’obtenir en la subhasta de 5G de país la major part de l’espectre radioelèctric. A més, en el primer semestre va obtenir uns ingressos de 3.223 milions d’euros, un 0,5% més que en el mateix període del 2017 (un 4,2% orgànic) i un augment trimestral (d’abril a juny) de l’1,9% (5,6% orgànic) degut principalment al consummés gran dels clients per actualització de tarifes per inflació l’abril, venda de terminals mòbils, accessos a l’engròs i altres ingressos, que compensen l’impacte regulatori de 2,1 punts percentuals.

Per la seva banda, la xifra de negoci es va reduiral Brasil i a Hispanoamèrica a causa de l’impacte de les divises i en concret per la depreciació del real brasiler i del peso argentí enfront de l’euro, en concret en el primer semestre la facturació de Telefónica al Brasil va descendir un 15,6%, a Hispanoamèrica Sud (l’Argentina, Xile, el Perú i l’Uruguai), un 13,7%, i a Hispanoamèrica Nord (Colòmbia, Mèxic, Amèrica Central, Equador i Veneçuela), un 9,7%.

Notícies relacionades

No obstant, en termes orgànics, és a dir, tipus de canvi i perímetre de consolidació constant, la ‘teleco’ va tenir un augment de la seva facturació al Brasil (el mercat més gran de l’Amèrica Llatina) del 0,8%, i del 8,2% a Hispanoamèrica del Sud, gràcies a la progressiva actualització de tarifes a l’Argentina, al millor comportament tant a Xile com al Perú, al creixement de les dades mòbils (un 16,5% interanual en el segon trimestre) i de la banda ampla i nous serveis (amb un augment del 7,0% interanual entre l’abril i el juny).

Per la seva banda, a Hispanoamèrica del Nord els resultats “continuen afectats” perl’impacte regulatori i l’elevadaintensitat competitiva en prepagament a Mèxic (AT&T i América Móvil), per la qual cosa va decréixer un 1,3% orgànic en el primer semestre.

Temes:

Telefónica