07 d’abr 2020

Anar al contingut

transport marítim

La indústria de creuers va batre rècords a Europa l'any passat

Per moviments de passatgers, Barcelona es manté com a primer port europeu

La indústria de creuers va batre rècords l’any passat i va aportar 47.860 milions d’euros a l’economia europea, un 16,9% més que el 2015, quan es van publicar les xifres anteriors, mentre que la contribució del sector a l’economia espanyola va assolir els 4.253 milions.

L’Associació Internacional de Línies de Creuers (CLIA) ha presentat el nou informe de contribució econòmica europea, que també apunta que, entre el 2015 i el 2017, la indústria de creuers va generar més de 43.000 llocs de treball a Europa i que, actualment, hi ha 403.621 empleats en creuers i negocis relacionats amb aquest sector.

A Espanya, 31.233 llocs de treball depenen d’aquesta indústria, un 9,2% més que l’any 2015. Europa representa el segon mercat emissor més gran del món i 6,96 milions d’europeus van realitzar un creuer vacacional el 2017, un 7,8 % més que el 2015, i es manté com la segona destinació de creuers més popular del món, només superat pel Carib.

Embarcaments

L’estudi indica que 6,5 milions de passatgers van embarcar des de ports europeus, cosa que suposa un 6,1% més que el 2015. L’any passat, la despesa directa realitzada per la indústria dels creuers a Europa va assolir els 19.700 milions d’euros, un 17% més que el 2015, i són les mateixes companyies de creuers les que més gasten, seguides de la construcció naval i dels creueristes i empleats quan estan en destinació.

A Espanya, la contribució directa del sector a l’economia espanyola va assolir l’any passat els 1.481 milions d’euros, un 12% més que l’any 2015. El 2017, Espanya va tornar a recuperar la quarta plaça com a mercat emissor de creuers, al darrere d’Alemanya, el Regne Unit i Itàlia, ja que més de mig milió d’espanyols van fer un creuer a l’últim exercici.

Per moviments de passatgers, el primer port europeu és Barcelona i també és la ciutat on embarquen més creueristes, encara que, per països, el rànquing l’encapçala Itàlia, seguit d’Espanya.

300 euros al dia

Segons les dades de l’estudi, els creueristes gasten gairebé 300 euros al dia, una xifra que inclou el bitllet d’avió, mentre que els passatgers en trànsit deixen 64,36 euros en cada escala.

El president de CLIA Espanya, Raffaelle D’Ambrosio, ha destacat que els números són “molt positius” i ha advocat per la “responsabilitat”, ja que aquest és un mercat important per a l’economia europea i espanyola i ha assegurat que Barcelona té un “rol fonamental” a Europa.

Ha destacat que per generar aquest valor són necessàries inversions milionàries i ha insistit que per continuar creixent es necessita “estabilitat” perquè aquesta indústria treballa a llarg termini.

En l’actualitat hi ha 40 línies de creuers domiciliades a Europa, que operen 137 barcos i que tenen una capacitat de gairebé 164.000 llits.

A més, hi ha uns altres 75 barcos amb una capacitat d’uns 95.000 llits desplegats per Europa per 23 línies de creuers no europees.

El director de CLIA Espanya, Alfredo Serrano, ha explicat que la indústria ha crescut un 70% en els últims 10 anys i que, malgrat els creixements d’Amèrica del Nord i Europa, Àsia ha tingut un creixement exponencial enorme, ja que és un sector amb gran mobilitat i on els actius van d’un lloc a l’altre.

Europa és el mercat líder de reparació i construcció de barcos de creuers. Itàlia, Alemanya, França i Finlàndia acaparen més del 90 % de la producció de creuers a Europa i gairebé també la mundial, encara que a Espanya aquesta indústria s’enlaira ara.