LABORAL
El Govern suprimirà el contracte de recolzament a emprenedors
El Ministeri de Treball esgrimeix que "introdueix precarietat" i no serveix per incentivar l'ocupació indefinida
zentauroepp44103370 graf1796 san lorenzo de el escorial 02 07 2018 la minist180702134817 /
El Govern de Pedro Sánchez derogarà el contracte de recolzament a emprenedors. Així ho ha anunciat avui la nova secretària d’Estat de Treball, Yolanda Valdeolivas, que ha considerat que aquesta figura contractual “introdueix precarietat” i no ha servit per incentivar la contractació indefinida. En la seva primera roda de premsa de valoració de les dades de l’atur registrat, Valdeolivas ha afirmat que aquest contracte “no és adequat ni raonable” i ha avançat que el Govern central tenia a l’agenda emprendre’n la revisió. De fet, l’Executiu ja està treballant en altres modalitats contractuals més adequades.
El contracte de recolzament a emprenedors va ser impulsat amb la reforma laboral del 2012, va ser el contracte estrella de l’anterior ministra d’Ocupació Fátima Báñez i des de la seva creació fa sis anys s’han firmat uns 958.000 contractes d’aquest tipus. Des d’aleshores, ha sigut molt criticat pels sindicats, que han considerat que s’ha utilitzat de manera fraudulenta.
Aquest contracte indefinit, dirigit especialment a joves i majors de 45 anys, inclou un període de proves d’un any durant el qual l’empresa pot acomiadar el treballador sense cap motiu ni indemnització. A més, contempla bonificacions per a l’ocupador (d’empreses de menys de 50 treballadors) durant tres anys. Encara que la modalitat contractual compta amb “molt favorables condicions de contractació i incentius econòmics atractius”, ha indicat Valdeolivas, “ni ha donat els fruits desitjats ni ha aconseguit frenar la temporalitat”.
Revisar els contractes de formació
Notícies relacionadesLa secretària d’Estat de Treball també ha avançat que el Govern revisarà els contractes de formació i aprenentatge, ja que s’han registrat un nombre “molt poc significatiu” d’aquest tipus de models. Concretament, el mes de juny passat es van firmar 4.872 contractes d’aquest model. "Entenem que no està funcionant com a mecanisme de foment de l’ocupació dels joves com es pretenia i caldrà revisar-ne la regulació jurídica, veure com es comporten i adoptarem mesures de reforma que permetin atacar el repte de l’ocupació dels joves", ha remarcat. Així, el Govern continuarà actuant amb mesures d’incentivament de la contractació indefinida perquè, segons ha assegurat Valdeolivas, “són un mecanisme que ha de donar fruits per reduir la temporalitat”.
A més, ha indicat que el Govern estudiarà l’impacte de la contractació temporal sobre el model de contractació general. Així, ha avançat que l’Executiu prendrà mesures per igualar la cotització dels contractes a fi que els temporals cotitzin pels mateixos conceptes que un d’indefinit.
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
- Desnonament massiu Els desallotjats del B9 acampen sota una sortida de la C-31 a Badalona i Albiol diu que farà desmuntar les tendes
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- "En algun moment hauré de fer el dol"
- El forat de la sanitat pública El 45% dels espanyols només va al dentista per emergències: «Hi vaig anar per un queixal i vaig acabar amb una factura de 1.300 euros»
- Reforma en Justícia Falta de normes, possibles pròrrogues i molta incertesa davant la reforma que revoluciona l’organització de la justícia a Espanya
- Escàndol internacional El dur informe del cas Epstein: el que les víctimes de violacions van explicar a la policia i com els advocats van provar de fer-les callar
- Esperit nadalenc El Parc del Fòrum de Barcelona es tenyeix de vermell a la Cursa del Pare Noel
- UNA ALTRA DESGRÀCIA Greu lesió de genoll de Christensen
