EVOLUCIÓ ECONÒMICA
Alerta financera mundial per les caigudes en borsa de grans bancs
La consultora britànica Absolute Strategy Research avisa de tensions financeres globals

FILE PHOTO - The headquarters of Germany’s Deutsche Bank is photographed early evening in Frankfurt, Germany, January 26, 2016. REUTERS/Kai Pfaffenbach/File Photo /
Els senyals d’alarma financera tornen a sonar amb força. La consultora britànica Absolute Strategy Research ha emès un informe en què avisa que hi ha evidències al mercat que una quinzena de grans entitats mundials, encapçalades pelDeutsche Bank, poden provocar tensions financeres a escala global.
El motiu d’aquesta alerta no és cap altre que la caiguda en borsa acumulada durant la primera meitat de l’any, en una època de suposada bonança. La suposada bona situació, precisament, fa que no aparegui com alerta a aquests signes (teoria dels cignes negres), ha advertit la firma.
Són 14 bancs i dues companyies d’assegurances les que estan en tendència baixista, amb pèrdues de més del 20% del seu valor en els últims sis mesos. La situació més alarmant és la del Deutsche Bank, que des que va començar l’any acumula un descens de gairebé el 50%.
Notícies relacionadesNo és l’únic que presenta senyals d’alarma. El grup financer amb seu a Finlàndia Nordea i el banc xinès ICBC, amb caigudes de gairebé el 30%, també són causa de preocupació. Altres entitats a la llista són Unicredit, ING, Crédit Agricole, Société Générale, el Santander, BNP Paribas, UBS, Banc Agrícola de la Xina, AXA, Mitsubishi UFJ Financial Group, el Banc de la Xina, Credit Suisse i Prudential Financial.
Per a Ian Harnett, director general d’estratègia d’Absolute Strategy Research, "l’origen del problema podria estar en un canvi en les condicions de liquiditat mundial", i a causa de la dependència d’aquestes entitats del dòlar, i amb menys dòlars en circulació, hi ha clars signes de tensions financeres globals, va afirmar al 'Financial Times'.
- HABITATGE Polèmica per l’anunci del Ministeri d’Habitatge: tres adults compartint pis desencadena una onada de crítiques
- Eduardo Mendoza: "Tothom està indignat per alguna cosa, però jo no, vivim formidablement"
- Barcelonejant Arriba a Barcelona la màquina viral de postals sorpresa que ha desencadenat la bogeria a Nova York
- Congrés d’Aecoc Roig anima els empresaris a "sortir de l’armari i no tenir por"
- La crisi habitacional El Govern estudia la prohibició de la compra especulativa d’habitatge
- Successos Ordre d'allunyament i llibertat vigilada per als menors del Berguedà acusats d'agressió sexual
- Violència masclista Les acusacions mantenen la petició de presó permanent revisable per a l'acusat d'assassinar la parella a Campdevànol
- Tribunal Constitucional El fiscal s’oposa que el TC aixequi de forma cautelar l’ordre de detenció de Puigdemont
- 40è aniversari El 23-F per a mil·lennistes: ¿Com va ser el cop d’Estat de Tejero?
- Acte amb economistes Junqueras veu «molt lluny» l’acord sobre finançament i reclama a la societat civil que també pressioni