trobada empresarial
Torra reclama derogar el decret que facilita la marxa d'empreses de Catalunya
El president promet un Govern "que escoltarà els empresaris"

El president Quim Torra ha demanat al Govern liderat per Pedro Sánchez que derogui el decret llei que va facilitar el trasllat de seus socials de Catalunya a altres comunitats sense necessitat de comptar amb el vistiplau de les seves respectives juntes d’accionistes.
Torra ha fet aquesta petició al nou Govern durant la seva intervenció en la conferència inaugural de la 29a Trobada Empresarial al Pirineu, que se celebra des d’ahir a la Seu d’Urgell. Sobre quines mesures adoptarà el Govern per mira que les més de 3.000 empreses catalanes que van traslladar el seu domicili social fora de Catalunya tornin, Torra ha assegurat que farà una política "per recuperar empreses", però alhora ha demanat al Govern que derogui "aquest decret de promoció de sortida de les empreses", aprovat per l’anterior Executiu espanyol a l’octubre, i que ha qualificat d’"indignant".
"Parlarem molt amb els col·lectius empresarials per oferir-los tot el suport des del Departament d’Empresa de la Generalitat", ha dit Torra, que ha comentat que, si fes falta adoptar "un altre tipusd’incentius”, els plantejarien.
Escoltar els empresaris
Davant d’un auditori empresarial, Torra ha recordat que va ser directiu de la companyia d’assegurances Winterthur i ha garantit que "hi haurà un govern a Catalunya que escoltarà elsempresaris".
D’altra banda, aprofitant la seva presència a la Seu d’Urgell, un territori pirinenc, Torra ha reivindicat Suïssa com a model i s’ha preguntat: "¿Què ens allunya de ser una Suïssa del Pirineu? Ho podem ser, potser no tenim els recursos, potser no estem en la seva situació geogràfica, però és un model a seguir, un molt bon model a seguir", ha conclòs.
D’altra banda, Torra ha ressaltat la fortalesa que ha demostrat l’economia catalana en els últims mesos malgrat els auguris "catastrofistes" enviats des d’alguns sectors de l’Estat.
- A la Nova Icària Un estrany ou apareix a la platja de Barcelona
- Als 67 anys Mor la historiadora i periodista de TV-3 Dolors Genovès
- De 19 anys i amb 6 antecedents Detingut el lladre que va arrencar un rellotge a un turista a la Via Laietana de Barcelona
- Canvis en el comerç El Corte Inglés ultima la venda de la seva botiga del Portal de l’Àngel per gairebé 200 milions
- Mesura de Salut Catalunya torna a simplificar el sistema d’altes i baixes per covid per la pressió en la primària
- Obertura a Old Trafford L’Eurocopa d’Anglaterra aixeca el teló amb rècord de públic i triomf de l’amfitriona
- Primera plana de l’edició impresa La portada d’EL PERIÓDICO del 7 de juliol del 2022
- Lluita contra la inflació El Govern demana als agents socials un pacte de rendes fins al 2025
- Cita musical al Fòrum Xut de joventut en el Cruïlla a base de música urbana
- Despesa en defensa La tensió PSOE - UNIDES PODEM