Anar al contingut

infraestructures

La Generalitat augmenta el seu control sobre el Circuit de Barcelona-Catalunya

L'Executiu català aporta 4,5 milions en una ampliació de capital a través d'Avancça

Agustí Sala

La Generalitat augmenta el seu control sobre el Circuit de Barcelona-Catalunya

JOSEP LAGO

La Generalitat ha decidit incrementar la seva participació en el Circuit de Barcelona-Catalunya a través d’una ampliació de capital de 4,5 milions d’euros a la qual no han acudit altres socis, com el RACC. La participació pública superarà el 80%, davant el 76% amb el qual comptava en l’actualitat.

Amb aquesta operació, realitzada a través de la societat pública Avancça, el Govern prova de contribuir a superar les "fortes tensions de tresoreria" que ocasionen en la societat que explota la infraestructura els elevats costos per la celebració del Gran Premi de Fórmula 1 i de Moto GP, segons publica el Diari Oficial de la Generalitat d’avui.

Aquesta aportació era essencial, ja que la intervenció de la Generalitat mitjançant l’article 155 de la Constitució havia deixat en l’aire el desenvolupament del pla estratègic 2019-2022 del circuit, i assegura el seguiment de la Fórmula 1. El contracte amb el conglomerat dels EUA, Lberty Media, venç l’any que ve. La competició de Moto GP, propietat de Dorna, està assegurada perquè el contracte venç el 2021.

Conselleria d’Empresa

La Genetralitat ha donat instruccions als seus representants al Consell d’Administració de Circuits de Catalunya, S.L. perquè cedeixin els drets a Empresa de Promoció i Localització Industrial de Catalunya (propietat de la firma pública Avancça, que depèn de la Conselleria d’Empresa).

Després de l’operació, la societat pública augmenta la seva participació fins al 26,89%, davant el 20% que tenia anteriorment. Si se suma a aquesta quota la que tenia directament la Generalitat, s’assoleix més del 80% de capital. El RACC baixa per sota del 15% que tenia. L’altre accionista és l’Ajuntament de Montmeló.

La societat que explota la infraestructura té firmat, al seu torn, un conveni amb l’Ajuntament de Barcelona pel qual rep 2,5 milions aquest any i 1,5 milions més l’any que ve. A més, la Diputació de Barcelona aporta un altre milió.

El Circuit, amb uns ingressos de 35,3 milions, va registrar unes pèrdues de 7 milions en el seu últim exercici, després d’assolir els 10,8 milions el 2016. El pla estratègic nou preveu assolir l’equilibri (ni beneficis ni pèrdues) el 2021, però això està vinculat a amarrar tres anys més el campionat de F-1.

0 Comentaris
cargando