Ocupació

Espanya estrena a Europa el nou cercador d'ocupació de Google

El gegant digital treu una aplicació que agilita la recerca de feina mitjançant la personalització de les ofertes d'ocupació, sense sortir del mateix cercador de Google

A computer user poses in front of a Google search page in this photo illustration taken in Brussels May 30  2014  Google has taken the first steps to meet a European ruling that citizens can have objectionable links removed from Internet search results  a ruling that pleased privacy campaigners but raised fears that the right can be abused to hide negative information    REUTERS Francois Lenoir  BELGIUM - Tags  POLITICS SCIENCE TECHNOLOGY

A computer user poses in front of a Google search page in this photo illustration taken in Brussels May 30 2014 Google has taken the first steps to meet a European ruling that citizens can have objectionable links removed from Internet search results a ruling that pleased privacy campaigners but raised fears that the right can be abused to hide negative information REUTERS Francois Lenoir BELGIUM - Tags POLITICS SCIENCE TECHNOLOGY / FRANCOIS LENOIR (REUTERS)

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

Google treu aquest dijous a Espanya una nova funcionalitat al seu cercador per ajudar a connectar els usuaris que busquen feina amb empreses que ofereixen llocs de treball que s’adapten a les seves prioritats. L’aplicació consisteix en un requadre en les primeres posicions d’una pàgina de resultats de Google amb un parell d’opcions destacades, segons els criteris establerts pel cercador. A més d’un enllaç en què es pot continuar fins a una llista d’ofertes més àmplia i detallada.

Espanya és el primer país europeu on Google treu aquesta funcionalitat, que ja és operativa des de l’estiu als EUA i des de fa uns mesos a l’Argentina, Colòmbia, Xile, Mèxic, el Brasil, Nigèria, Kenya i Sud-àfrica.

A l’elecció del nostre país ha contribuït que la recerca de feina a través del cercador de Google a Espanya és "més activa que en altres països", segons ha explicat a EFE el responsable d’Aliances Estratègiques de Google Espanya, Luis Collado.

A la iniciativa s’hi han sumat agències de treball temporal i agregadors, com ara Linkedin, Adecco, Opcionempleo, Hosteleo, Asempleo, Jobatus, Hostelo i Cercador de trabajo.com, per a les quals no té cap cost i l’únic que han de fer és un marcatge tècnic específic del seu contingut perquè Google pugui indexar-lo, organitzar-lo i mostrar-lo als usuaris.

Així, des d’aquest dijous, quan un usuari iniciï una recerca i Google interpreti que el que prova de localitzar són ofertes d’ocupació, podrà visualitzar "de manera ressaltada" els resultats que més s’ajusten a la recerca.

Filtrar ofertes i crear alertes

La nova eina de Google permet als seus usuaris delimitar els paràmetres de la recerca amb filtres com a categoria, ubicació, data de publicació, tipus de contracte i empresa. També poden, sense sortir de l’aplicació, iniciar el procés de sol·licitud d’aquestes ofertes; així com crear alertes segons les seves necessitats per ser avisats de quan sorgeixi una nova oferta que s’adapti a les seves prioritats. 

En cas de tenir la geolocalització activada, l’usuari podrà conèixer la distància a la qual es troben les ofertes. L’usuari podrà buscar llocs de treball a tot Espanya, però també als altres països on és operativa la funcionalitat.

Google es converteix així en el "pas previ a un portal" de recerca de feina, perquè "la sol·licitud d’aplicació d’una oferta de feina ja la fan a la pàgina d’un tercer", ja que hi ha un "botonet" per optar a l’ocupació, i si l’usuari hi fa clic, el redirigeix a la pàgina que treu aquesta oferta, ha afegit Collado. L’usuari no haurà d’adjuntar el seu currículum en cap aplicació de Google.

Google es compromet a no reutilitzar les dades

Google es compromet que la informació personal que el cercador pugui recollir de l’usuari durant la recerca de feina no serà reutilitzada per a altres finalitats i que únicament serà destinada a optimitzar els resultats de futures recerques.

Notícies relacionades

"Aquestes dades no van enlloc" i "aquest historial de navegació no s’utilitza per a res més", ha assegurat Collado.

"Nosaltres fa molts mesos que estem treballant en aquest producte i en l’adequació de tots els productes de Google a la nova legislació de protecció de dades molts, amb la qual cosa aquest producte està absolutament adaptat a la nova legislació", ha afegit fent referència al nou Reglament General de Protecció de Dades (RGPD), d’obligat compliment des de divendres.

Temes:

Google