absència destacada

Volkswagen i Audi no seran al pròxim saló de l'automòbil de París

Les dues marques renuncien a la cita parisenca, encara que sí que hi serà Skoda i Seat busca amb quin format

La firma dels quatre cèrcols també va anunciar fa una setmana que no participarà al saló de Detroit 2019

3
Es llegeix en minuts
Xavier Pérez

El pròxim saló de l’automòbil de París, conegut com a Mondial de l’Automobile (2 al 14 d’octubre), comptarà aquest any amb un parell d’absències de gran pes específic. Volkswagen i Audi no seran presents a la mostra automobilística per primera vegada en els últims 20 anys. No obstant, sí que hi serà Skoda, que mostrarà un interessant prototip, mentre que l’espanyola Seat afirma que sí que hi serà, encara que no ha definit sota quin format ni si tindrà un estand propi.

La notícia és la confirmació que les marques es prenen els salons partit a partitAudi ja va anunciar també la passada setmana que no seria al saló de Detroit del 2019, i es va afegir així a la decisió de Mercedes-Benz i BMW, que tampoc no hi seran.

El replantejament de la presència als salons que algunes marques del sector han començat a mostrar en els últims anys sembla que ha arrelat també al grup alemany. Encara que no són els únics i ningú ha posat el crit al cel. Porsche ja havia refusat la seva presència en algunes cites europees. El 2009 i 2107 a Detroit, Opel no va ser al passat saló de l’automòbil de Ginebra (a priori imperdible per a totes les marques), Volvo, Tesla i Ford van fer el mateix amb l’anterior edició parisenca del 2016 (la mostra francesa és biennal), Jaguar i Land Rover no van ser a Detroit aquell mateix any i el grup Fiat (Alfa Romeu, Jeep i Fiat), Nissan, Peugeot i Mitsubishi es van saltar l’últim saló de Frankfurt 2017.

COSTOS ELEVATS

Els costos que representa acudir a un saló són elevats. A partir dels dos milions d’euros com a mínim per un estand de mida petita, fins als 50 milions d’euros si construeixes una zona de proves (i no hi comptem ni el personal, ni la logística, ni el càtering ni les hostesses). Si al tema del cost hi unim la reubicació dels llançaments de producte al llarg de tot l’any (buscant amb això salons menys tradicionals com poden ser Pequín o Nova York), i el reclam d’altres fires alienes a l’automòbil però que hi estan especialment relacionades, trobarem a priori part dels arguments que porten que el proper 2 d’octubre les marques del grup Volkswagen no estiguin al palau d’exposicions de París quan s’aixequi el teló. 

EL CES I EL MOBILE

Des del grup alemany van confirmar aquesta setmana que "estem revisant contínuament la nostra presència en les exhibicions automobilístiques, estudiem cada cas". El que queda clar és que salons com el Mobile World Congress de Barcelona o el Consumer Electronics Show (CES) de Las Vegas estan prenent protagonisme i moltes marques hi presenten models. El cotxe autònom, la connectivitat i el desenvolupament de les noves tecnologies han portat les marques a buscar un buit en aquestes mostres, i han obtingut immediatament l’atenció del sector. "De vegades les teves novetats es dilueixen entre el centenar d’estrenes que hi ha en un saló capdavanter", comenten des d’una marca europea. 

Notícies relacionades

Salons una mica més petits també s’estan emportant una part d’aquest canvi d’hàbits. Solucions com les que proposal’Automobile Barcelona, que uneix producte i tecnologia a la línia del Mobile World Congress, semblen funcionar. El proper any celebren el seu centenari i confien en la presència de nombroses marques del sector per apropar el futur al consumidor.

L’absència a París de les marques del grup Volkswagen podria no ser l’última. Pendents de confirmar-ho al 100% altres marques sembla que no hi seran. Nissan, Ford, Opel, Infiniti, Volvo i Mazda també es podrien perdre la cita parisenca. Altres, com Seat, diuen que sí que hi seran però no saben amb quina fórmula (si amb estand, amb vehicles de prova o amb altres formats per decidir). Malgrat l’enrenou al si del grup Volkswagen, des de Wolfsburg admeten que el fet de no ser aquest any a París no significa que no hi seran en l’edició del 2020... el mateix han dit de Detroit.