Va guanyar 8.408 milions d'euros

Alibaba dispara els seus beneficis anuals un 47%

El gegant asiàtic va reduir els guanys trimestrals un 29%

alibaba

alibaba

3
Es llegeix en minuts

El gegant xinès del comerç electrònic Alibaba va anunciar aquest divendres un creixement en els beneficis nets d'un 47% en l'últim exercici fiscal, fins a assolir els 63.985 milions de iuans (uns 10.201 milions de dòlars, 8.408 milions d'euros). La companyia, que va protagonitzar el 2014 la sortida a borsa més gran de la història a Wall Street, va informar que els ingressos del seu any fiscal (finalitzat el passat 31 de març) es van situar en els 250.266 milions de iuans (39.898 milions de dòlars, 32.867 milions d'euros), amb una pujada d'un 58%. "Amb el desplegament continu de la nostra nova estratègia de venda a la menuda, les nostres plataformes de comerç electrònic s'estan convertint en la principal infraestructura minorista de la Xina", va apuntar el director executiu del grup Daniel Zhang.

Malgrat les bones dades anuals, en el seu últim trimestre, el de referència per a les estimacions dels analistes, el benefici netd'Alibaba  va caure un 29% interanual, fins als 7.561 milions de iuans (uns 1.206 milions de dòlars o 992 milions d'euros). L'empresa fundada per Jack Ma, avui un dels homes més rics de la Xina, va atribuir aquesta baixada al fet que durant el mateix període del 2017 els beneficis havien estat inflats per la venda d'actius no estratègics.

Alibaba va informar que ha aconseguit assolir la xifra de 552 milions de consumidors actius anuals a la Xina, amb un augment de 98 milions l'últim any. Mentrestant, els usuaris actius a la Xina per dispositius mòbils van assolir els 617 milions, amb un augment interanual de 110 milions respecte al març del 2017.

"Alibaba va tenir un excel·lent trimestre i any fiscal impulsat per un sòlid creixement en el nostre principal negoci de comerç i inversions que hem realitzat en els últims anys, amb iniciatives de creixement a més llarg termini," va agregar Zhang. Durant l'any passat, el gegant asiàtic va duplicar els esforços en desenvolupament tecnològic, la computació al núvol, la logística, l'entreteniment digital i els serveis locals. 

Taobao

La major part dels ingressos de la companyia continuen provenint de les vendes a la menuda, que majoritàriament es realitzen a través del portal electrònic Taobao. Aquestes vendes van augmentar un 60% fins als 214.020 milions de iuans (34.120 milions de dòlars, 28.224 milions d'euros) respecte a un any abans, que van suposar la pujada anual més gran des de la sortida a borsa de l'empresa. Tanmateix, els ingressos de les noves unitats de negoci van registrar increments importants en aquest exercici fiscal i, per exemple, els serveis de computació al núvol es van disparar un 101% fins a assolir els 13.390 milions de iuans (2.135 milions de dòlars, 1.765 milions d'euros).

Els ingressos de mitjans digitals i entreteniment van augmentar un 33% fins als 19.564 milions de iuans (3.119 milions de dòlars, 2.579 milions d'euros), mentre els ingressos per iniciatives d'innovació van créixer un 10% fins als 3.292 milions de iuans (524 milions de dòlars, 434 milions d'euros).

AliExpress

Notícies relacionades

El benefici per acció va ser de 25,06 iuans, davant els 17,52 iuans de l'anterior any fiscal. La companyia va registrar també bones dades en els negocis de consumidors transfronterers i internacionals, amb uns ingressos del comerç minorista internacional de 14.216 milions de iuans (2.266 milions de dòlars, 1.874 milions d'euros), la qual cosa va representar un creixement interanual d'un 94%. Les plataformes de venda Lazada i AliExpress van contribuir a aquests resultats. 

Segons l'opinió de la directora financera d'Alibaba Group, Maggie Wu, de cara a l'any fiscal 2019 "esperem un creixement general dels ingressos per sobre d'un 60%, la qual cosa reflecteix la nostra confiança en el nostre principal negoci i l'impuls positiu en els nous negocis". "Esperem que les nostres noves iniciatives de creixement impulsin un valor sostenible a llarg termini per als nostres clients i socis, i augmentin el nostre mercat, objectiu total", va afegir.

Temes:

Alibaba