històries mínimes

'Gadgets' per a tota la família

Fundas BCN, fabricant de cobertures per a cotxets de nadó, amplia el seu negoci a tota la família

Ariana Marín

Fundadora de Fundas BCN i The Chill Factory. Focalitzar-se en utilitats per a mares com ella va servir a aquesta barcelonina que ara té 43 anys per a posar en marxa la seva creativitat com a negoci. El seu germà, Alberto, s'ocupa del departament de màrqueting.

p1211394

p1211394 / RICARD FADRIQUE

2
Es llegeix en minuts
Carme Escales
Carme Escales

Periodista

ver +

Amb restes de tela de samarretes de la fàbrica de roba de dona que els pares d’Ariana Marín van tenir fins al 2007, ella va començar a improvisar les seves primeres fundes per a cotxet de nadó. Va aprofitar el seu temps de baixa maternal i el seu traça en el disseny tèxtil per crear una funda que donés una nova vida al transport infantil. «Les fundes que hi havia al mercat eren dissenys molt clàssics i havia d’esperar-me tres mesos per rebre-les», recorda Marín. 

    

Aquests van ser els motius que la van portar a emprendre el seu propi negoci. Va pensar: «Si a casa hem estat fent col·leccions de prêt-à-porter durant més de 20 anys, em veig capaç de crear una col·lecció de fundes per a cotxets de nadó». I dit i fet. Després de la seva, va fer fundes per a algunes amigues i va aprofitar les vacances a Menorca per donar a conèixer en botigues de l’illa les seves creacions per a cotxets McLaren, maxi-cosi i hamaques. «En plena crisi, les mares es passaven les cadiretes i, per 30 o 40 euros de la funda, les tenien com noves», assenyala la directora i dissenyadora de Fundas BCN, la firma que va crear Marín per comercialitzar-les. 

    

L’empresa es va obrir el 2012 amb una inversió inicial d’uns 23.000 euros, i la seva facturació s’ha anat incrementant fins a arribar a un creixement del 400% en els últims tres anys. El 2017, l’empresa ja va facturar 1,7 milions d’euros i ara es proposa arribar als cinc milions els pròxims tres anys. «La venda és majoritàriament on line a través de la nostra pàgina www.fundasbcn.com, encara que estem també a Amazon i en 740 botigues físiques», explica la propietària.

Talent i ocupació local

Fundes BCN té actualment 13 persones en plantilla, 11 de les quals són dones de 30 a 46 anys. A Badalona hi ha les oficines, el magatzem i el taller on es cusen les fundes amb teixits del Maresme. La firma està present en una desena de països, dels quals destaquen en nombre de clients Itàlia, França, Holanda i Bèlgica. Amb més de 3.100 referències en catàleg, realitza una mitjana de 100 enviaments diaris.

    

Fent honor als seus orígens en el tèxtil, l’empresa de Marín ha ampliat el seu mercat creant una nova marca, The Chill Factory (www.thechillfactoryshop.com), que comercialitza des de principis d’aquest any productes per a la llar fabricats per altres marques de diversos països amb accent en els materials naturals. Roba de casa, decoració i articles de bellesa i benestar, però també estris de cuina i per a mascotes, mimant sempre el disseny. 

Notícies relacionades

    

Hi ha igualment productes per a criatures, com poden ser pitets, mantetes i altres gadgets, però l’oferta de la nova marca està enfocada a tota la família: «Pensant en famílies amb fills que ja han passat la fase de nadó, així continuem acompanyant l’evolució de les necessitats familiars. A més a més, apostant per un retorn a la naturalesa, a l’ecologia i donem suport al concepte de vida saludable, el confort i la tranquil·litat», puntualitza Marín, el pla de negoci de la qual preveu aconseguir una facturació de 25.000 a 30.000 euros per a la seva nova marca a finals d’aquest mateix any.