sector aeri

El grup IAG anuncia una oferta per agafar el control de Norwegian

La companyia de la qual forma part Iberia compra una participació del 4,6% de l'aerolínia noruega

norwegian

norwegian

1
Es llegeix en minuts
Josep M. Berengueras
Josep M. Berengueras

Periodista

ver +

El grup IAG, del qual formen part Iberia British Airways, ha agafat una participació del 4,61 % en l'aerolínia noruega Norwegian i es planteja formular una oferta de compra sobre la totalitat de la companyia, ha comunicat avui l'empresa a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).

Segons IAG, aquesta inversió minoritària "està destinada a establir una posició des de la qual iniciar converses amb Norwegian, incloent-hi la possibilitat de formular una oferta d'adquisició sobre la totalitat" de la companyia de baix cost. IAG ha recalcat que, fins ara, les converses no han tingut lloc i que, de moment, no s'ha pres una decisió sobre aquesta eventual oferta, i que no hi ha cap certesa sobre si s'arribarà a prendre aquesta decisió. 

Notícies relacionades

La presa d'una participació es produeix en plena competència entre la companyia noruega i IAG pel control dels vols de llarg recorregut des de barcelona i, també, des de Madrid. Norweigian va anunciar les seves primeres rutes intercontinentals de llarg abast directes de l'Aeroport de Madrid-Barajas a finals de l'any passat. Les primeres rutes connectaran la capital espanyola amb els aeroports de Nova York-JFK i de Los Angeles, i no seran estacionals sinó que s'operaran tots els mesos de l'any. 

Aquesta va ser la resposta de la companyia escandinava als intents d'IAG de reduir el terreny guanyat per Norwegien a l'aeroport Barcelona-el Prat, des d'on opera diferents rutes intercontinentals. A mitjans de l'exercici passat  Level, la filial low-cost d'IAG va anunciar també vols intercontinentals des de Barcelona. Concretament, tres vols a San Francisco. Precisament en l'acte d'inauguració d'aquesta ruta, el conseller delegat d'IAG, Willie Walsh, va destacar que Barcelona registra una "alta demanda" de vols intercontinentals, fet que impulsava l'interès de la companyia per l'aeroport barceloní, un interès que no s'havia posat de manifest mentre Norwegian no operava des del Prat.