Anar al contingut

balanç anual

Inditex millora el 7% el seu benefici i guanya 3.368 milions

El gegant tèxtil va invertir 1.800 milions a obrir i reformar botigues i integrar-les en la venda 'online'

Antoni Fuentes

El líder mundial del sector tèxtil, el gegant Inditex, va aconseguir l'any fiscal del 2017 una millora del seu resultat net del 7% que el va portar a registrar uns guanys de 3.368 milions d'euros. Lluny de ser una amenaça per a la cadena amb seu a Arteixo (la Corunya), les vendes a través de la web de roba de les marques ZaraMassimo Dutti Bershka, entre altres, s'han convertit en una important oportunitat de creixement amb un model innovador que integra les botigues físiques amb el comerç on line.

Les vendes globals d'Inditex van créixer l'any passat (del febrer del 2017 al gener del 2018) el 5% en superfície comparable, davant un 10% el 2016, i un 9% en termes absoluts, i van arribar a 25.336 milions d'euros. No obstant, les vendes a través d'internet van pujar un 41% i ja representen un 10% de tots els ingressos i un 12% als països en què el grup ja ha implantat la plataforma de comerç on line. 

La millora del benefici i de les vendes es va produir en un any en què la companyia fundada per Amancio Ortega i presidida per Pablo Isla va portar a terme una inversió de 1.800 milions en "l'optimització" de la seva xarxa comercial mitjançant l'obertura de 524 botigues, l'absorció de 341 establiments, l'ampliació de 144 i la reforma de 122. El resultat net d'aquesta transformació va ser un creixement de 183 punts de venda, de manera que el grup va arribar a les 7.475 botigues. 

Una part d'aquesta reforma consisteix a implantar un model nou d'integració de les botigues convencionals en el comerç electrònic. El principi bàsic d'aquest model parteix de convertir les botigues en punts de recollida de la roba comprada a la web i fins i tot transformar-les en plataformes de compra on line també. L'entrega de les peces es fa en punts específics atesos per treballadors o en uns nous espais d'emmagatzematge automatitzats.

Pablo Isla veu en el model que fusiona web i botigues un gran potencial de creixement, de manera que el grup continuarà aquest any amb la seva estratègia d'inversió centrada en aquesta transformació. La companyia preveu tancar aquest exercici amb una xifra bruta d'obertura d'establiments comercials compresa entre 350 i 400 i l'absorció d'uns 200 punts de venda. A més, les ubicacions en espais considerats com a estratègics augmentaran el 6%. En el període del febrer fins a l'11 de març, les vendes d'Inditex s'han accelerat i han crescut a un ritme del 9%.  

L'expansió d'Inditex segueix generant llocs de treball nous en el gegant de la moda, que el 2017 va sumar més de 9.000 empleats a la seva plantilla, que a l'acabar l'exercici s'acostava a les 172.000 persones. 

Temes: Inditex Empreses